(Video) “Saya hanya berkata dαlαm hαti, Insya-Allah kalau ada rezeki…” Bertemu Dua Tokoh Agamawan Di Mekah, Perkongsiαn Alif Satar Jadi Buαlαn Ramai

Baru – baru ini, pelakon dan penyanyi Alif Satar berpeluang menunaikan ibadah umrah di Tanah Suci Mekah. 

Alif juga menerima rezeki tidak disangka apabila berpeluang bertemu dengan dua tokoh agamawan yang amat disegani. 

Perkongsian itu dibuat menerusi hantaran di Instagram miliknya, meluahkan rasa syukur dan beruntung apabila berpeluang bertentang mata serta bergambar dengan Mufti Menk. 

Menerusi hantarannya, Alif menceritakan pertemuannya dengan Mufti Menk atau nama sebenarnya Ismail Ibn Musa Menk adalah satu keajaiban yang berlaku sejurus dia berniat dalam hati. 

“Saya tengah tengok live Instagram dan terus berl4ri ke masjid untuk mencari beliau (Mufti Menk). Saya sudah tahu ianya pasti akan suk4r dengan jumlah manusia yang ramai. 

“Saya hanya berkata dalam hati, Insya-Allah kalau ada rezeki, Allah akan jadikannya,” tulisnya. 

Alif atau nama sebenarnya Muhammad Alif Mohd Satar turut berterima kasih kepada Mufti Menk kerana banyak memberi semangat ketika dia berdepan waktu suk4r dalam hidup. 

“Terima kasih Tuan, saya dapat harungi hari suk4r dalam hidup dengan melihat video – video Tuan. Semoga Allah mudahkan segala urusan untuk Tuan, Aameen,” ujarnya lagi. 

Dalam pada itu, Alif juga berpeluang bertemu dengan sal4h seorang daripada sembilan imam di Masjidil Haram iaitu Abdul Rahman Al-Sudais. 

“Hari ini rezeki kami di Masjid Nabi. Terserempak dengan Imam Masjidil Haram, tapi itulah.. Rvgi tak belajar Bahasa Arab,” katanya. 

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh Alif Satar®️ (@alifsatar)

Menjengah ke ruangan komen, rata – rata warganet tumpang gembira dengan pertemuan bermakna Alif dengan dua tokoh agamawan. 

“Ya Allah!!! The magic keeps on happening. Alhamdulilah! Mmg rezeki you laaaa. Semalam Imam As-Sudais, today Mufti Menk! Subhanallah”

“Ya Allah, rezeki yg tak dijangka”

“MashaAllah Tabarakallah. You are so lucky brother Alif.”

“Subhanallah..makbul doa ya..dari Imam Abdul Rahman As Sudais sampai ke Mufti Menk…Alhamdulillah Masya Allah untungnya Alif Satar.

“Rezeki Allah Taala makbul btol2 dpn mata dah now. Alhamdulillah3”

“Alhamdulillah berkat tawakal dan bersangka baik… Allah Maha Mendengar”

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Sumber: 

[1] Rujukan, ohbulan

[2] Gambar dan video, alifsatar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber