Masih Ingat Pelakon Irma Hasmie? Kehidupannya Kini Raih Perhatian “tak sangka dah jadi macam ni”

Ini perkembangan terkini Irma Hasmie, tak sangka dah jadi macam ni. Sejuk tengok peribadi dan perwatakan Irma Hasmie. Memulakan karier seni sebagai model dan pelakon, fokus Irma hari ini lebih tertumpu kepada aktiviti dan misi kemanusiaan.

Menjadikan kebajikan masyarakat khususnya wanita dan kanak-kanak sebagai keutamaan, Irma kini merupakan menyandang tugas sebagai Ikon Kemanusiaan Islamic Relief Malaysia dan Ikon Media sumbangan.com. Alhamdulillah!

Di sebalik kesibukannya mengurus keperluan keluarga dan anak-anak yang masih kecil, wanita berusia 40 tahun ini sedaya-upaya memanfaatkan masa dengan usaha meringankan be ban insan kurang berkemampuan.

Dalam masa sama, menyampaikan dakwah dan mendidik masyarakat ke jalan diredai Allah SWT.

Salah satu posting Irma yang menarik perhatian Nona ialah mengenai kesederhanaan dalam pelbagai aspek. “Harus sabar dan sederhana namun kadang-kadang su lit untuk dijalankan adalah ketika kita merasakan hal yang tidak enak, maka jangan pernah bersangka bu ruk kepada Allah. Setiap ujian itu boleh jadi agar kita boleh menaiki tangga yang lebih lagi.

Sukar ya memang sukar, tapi bila kita saling berjemaah MashaAllah hasil ya luar biasa, tanpa sedar mu ram berganti senyum, penat lelah seakan pudar diubati semangat.

Terima kasih semua. Allah pasti ada ganjaran berserta kasih sayangNya buat kalian di kehidupan seterusnya.”

Berkong si mengenai rutin kecantikan, “Kebersihan adalah perkara pertama, kemudian penjagaan rapi mengikut kesesuaian produk yang diambil untuk diri. Saya tidak terlalu mengikut trend sehingga menggunakan produk yang tidak bersesuaian dengan kulit sendiri.

Sebagai wanita yang berhijab kita juga perlu menjadi contoh dan menjaga kecantikan. Antara akhlak-akhlak mulia yang ditunjukkan oleh Rasulullah SAW adalah dengan menjaga penampilan diri Baginda SAW di hadapan khalayak ramai.

Hal ini termasuklah bagaimana fesyen baginda ketika berpakaian. Jadi kita sebagai umatnya juga perlu menjaga penampilan tidak kira wanita mahupun lelaki.

Ketika diajukan pertanyaan, bagaimana mahu memelihara kecantikan tetapi tetap patuh syariah? Jawabnya, “Adakah sa lah untuk kita berfesyen? Allah SWT suka hambaNya yang menjaga keterampilan diri dan kecantikan. Malah Allah SWT menyukai sesuatu perkara yang cantik dan indah.

Nabi SAW tidak mela rang seseorang itu untuk berfesyen malah Baginda SAW menerangkan bahawa Allah SWT itu sifatNya cantik dan sukakan kecantikan. Tetapi Nabi SAW melarang kalau seseorang itu berfesyen dalam keadaan ang kuh dan s0mbong pada masyarakat sekeliling.

Walaupun kita ada kebebasan dalam memperagakan sesuatu fesyen, tidak bermakna kita boleh pakai apa saja pakaian tanpa perlu menghiraukan adab dan tata susila. Islam ada garis panduan bagi seseorang Muslim mahupun Muslimah dalam berpakaian seperti menjaga aurat, tidak jarang dan ketat serta fesyen yang keterlaluan,” tutur Irma Hasmie.

Sumber/ Kredit : NONA via https://todaynews69.com/

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber