Abang polis mengantuk, terlelap sambil berdiri masa jaga trafik… PDRM Kuching teliti masalah kesihatan anggota

RAKAMAN memaparkan seorang anggota trafik yang mengantuk ketika sedang bertugas ke coh menjadi perbualan netizen di media sos ial.

Dalam video itu, anggota berkenaan kelihatan terhuyung-hayang ketika berdiri di atas jalan raya, sekali gus menimbulkan keri sauan orang ramai.

“Takut ada masa lah jan tung, kadang-kadang tanpa sedar kita boleh tertidur.

“Kesian weh. Penat sangat tu. Terima kasih abang polis.

“Saya rasa dia penat. Kadang-kadang ada masa lah kesihatan juga,” tulis beberapa netizen.

Dalam pada itu, Ketua Polis Daerah Kuching, Asisten Komisioner Ahsmon Bajah mengesahkan kejadian tersebut berlaku di Bulatan Uplands, Kuching pada Jumaat lalu.

“Pada 13 Februari dikesan satu rakaman video berdurasi 14 saat yang tular dimuat naik di laman Facebook yang memaparkan seorang anggota trafik kelihatan mengantuk ketika menjalankan tugas.

“Ibu Pejabat Polis Daerah Kuching mengesahkan bahawa kejadian tersebut berlaku pada 10 Februari 2023 di Bulatan Uplands, Kuching dan melibatkan penugasan kawalan penarikan kesesakan lalu lintas.

“Pejabat ini akan meneliti keadaan kesihatan petugas berkenaan berkaitan untuk tindakan lanjut,” ujarnya menerusi satu kenyataan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber