(Video) Kanak-Kanak Empat Tahun Meninggαl Di Madinah, Puncαnyα Didedαhkαn

Tul4r di laman Facebook mengenai pem3rgian seorang kanak – kanak perempuan ketika mengerjakan umrah, pada Selasa lalu. 

Dikhabarkan kanak – kanak tersebut, Nur Alesha Ammara Mohamad Amirul jatvh sak1t akibat dem4m pan4s dan jangk1tan kum4n sebelum meningg4l dunia. 

Alesha menghembvskan nafas terakh1rnya di Madinah dan dikebumikan di tanah perkuburan Jannatul Baqi Madinah yang terletak di kawasan Masjid Nabawi. 

Khabar dvka tersebut dikongsikan oleh bapa saudara Alesha iaitu Afiq Zulhafiz Afiq menerusi hantarannya di laman Facebook. 

“Mendapat perkhabaran berita yang menyed1hkan buat kami sekeluarga, dikhabarkan anak saudara saya Nur Alesha Ammara telah pergi meningg4lkan kita pada jam 3.05 petang waktu Madinah Al Munawwarah. 

“Semoga dikurniakan syurga dan ditempatkan di kalangan para solihin aminn yaa Rabbal Alamin. Terima kasih buat saudara2, sahabat2 handai semua yang mendoakan kesihatan beliau. 

“Buat saudaraku Amirul Zul, perancangan Allah itu sebaik2 perancangan. Allah SWT mengetahui apa yang terbaik buat kalian sekeluarga, semoga dipermudahkan segala urusan kalian di sana hendaknya,” tulisnya. 

Sementara itu, seorang pemuda memuat naik video dimana jen4zah Alesha diiringi para jemaah lain serta proses pengebumian jen4zah berkenaan. 

 Dalam pada itu, pihak agensi travel umrah turut memuat naik beberapa keping foto adik Alesha dengan menitipkan ucapan takziah kepada keluarga kanak – kanak tersebut.

“Al-Fatihah untuk adik Nur Alesha Ammara bt Mohamad Amirul,” tulisnya.

Meninjau ke ruangan komen, rata – rata warganet turut menitipkan salam takziah serta mendoakan kebaikan untuk roh kanak – kanak tersebut.

“Kem4tian yg d cembvrui.. Alfatehah.. Syurga tempat nya..”

“Innalillahiwa’innalillahirajiun takziah tmpt nye pasti disyurga, kem4tian yg dicembVrui meningg4lnya di Madinah al-Munawarah”

“Men4ngislah wahai ibu ayah andai rindu sarat di hati..tapi berbanggalah kerana anakmu insyaAllah penghuni syurga ilahi..”

“Semoga ibubapa anak syurga ini diberi kekuatan dan ketabahan”

“Semoga Allah kurniakan ganjaran setimpal buat kedua ibuayahnya..selamatlah anakda sekarang dibawah jagaan Nabi Ibrahim Alaihissalam”

“Al-fatihah kepada anak syurga , semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman . Allah lebih sayangkan dgn anak”

Sekadar info dan semoga bermanfaat.

sumber:

[1] Rujukan, ohmymedia

[2] Gambar utama, muhddhuha02, @aburizkitraveltours

[3] Gambar lain, afiq.janggut

[4] Video, muhddhuha02, @aburizkitraveltours

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber