Anak Minta Duit Nak Beli Tiket Konsert Justin Biber, Ustazah Asma T4mpil Beri Nasihat

Konsert jelajah Justice World Tour telah membuatkan rata-rata peminat Justin Bieber tidak sabar untuk bertemu dengan penyanyi kesukaan mereka pada 22 Oktober di Stadium Bukit Jalil.

Kecend3rungan untuk ke tempat m4ksiat masih subur

Meskipun begitu, pendakwah terkenal Ustazah Asma’ Harun tampil memberikan tegu.ran berhubung konsert Justin Bieber yang bermula penjualan tiket pada hari ini.

Menurut Asma’, fenomena penyanyi kelahiran Kanada itu membimb4ngkan dirinya setelah mendapat sambutan r4ncak daripada anak muda sehinggakan ada yang s4nggup meminta duit daripada ibu dan mengambil upah melakukan pelbagai kerja demi hiburan.

Apabila berlaku pand3mik selama dua tahun sehingga aktiviti sosi4l yang melibatkan ramai orang tidak dibenarkan, kita sangka gejal4 m4ksiat sedemikian juga telah mat.i. Namun bila war-war konsert Justin Bieber yang akan berlangsung pada 22 Oktober nanti di Stadium Bukit Jalil, semakin ranc4k sambutan golongan anak muda.

Tiket dijual dari harga RM288 sehingga RM2088, tapi mereka s4nggup kosongkan duit simpanan, bahkan ada yang s4nggup mengambil upah kerja itu dan ini semata-mata untuk beli tiketnya.

Anak Minta Duit Pada Ibu

Antara yang viral juga ialah video seorang anak meminta duit pada ibunya untuk hadir ke konsert. Allahu Akbar. Sungguh, fenomena ini memang sangat membimb4ngkan. Rupanya kecen.derungan untuk hadir ke tempat maks1at masih sub.ur.

Menerusi hantaran di Facebook miliknya, Asma’ berpendapat lebih afdal sekiranya duit itu digunakan ke arah perkara yang lebih bermanfaat ataupun diberikan kepada golongan memerlukan.

Semoga penulisan ini sampai ke hati

Dalam pada itu, Asma’ memohon kepada golongan ibu bapa untuk tidak memberi kebenaran kepada anak pergi ke tempat yang melal4ikan.

Saya menyerv kepada ibu bapa yang dirahmati Allah sekalian, gunakan kuas4 dan kemampuan yang ada untuk selamatkan ahli keluarga kita daripada tergelincir ke daerah maks1at, sama ada disebabkan dorongan n4fsu hiburan atau pujukan kawan-kawan.

Bimb4ng jika semua permintaan anak kita izinkan demi menjaga hati, sekalipun yang terang-terangan berbentuk maks1at, pasti kita akan dipersoal di hadapan Allah kelak. Allahu Akbar. Maka, berteg4slah selagi perlu meskipun akan dic3muh oleh anak sendiri. Mungkin mereka belum faham, tetapi yakinlah Allah pasti akan perlihatkan hikmahnya kepada mereka nanti.

Malah, dia juga menekankan untuk menghormati kemuliaan bulan Ramadan yang bakal tiba pada 3 April ini.

Sekiranya kita benar-benar menjaga kemuliaan Ramadhan, nescaya kita akan l4wan daripada menghadiri program tersebut, sesuai dengan konsep Ramadhan yang tujuannya untuk melatih orang mukmin mel4wan hawa n4fsu, meskipun konsert itu diadakan pada bulan 10 nanti.

Berjuanglah habis-habisan mel4wan kehendak n4fsu yang memperd4ya, agar kita tidak terc1cir akhirat lalu dit1pu kehidupan dunia.

Kita bimb4ng sekiranya Ramadhan kali ini berlalu dengan sia-sia, tanpa mendapat sebarang pengampunan atau rahmat yang amat diperlukan oleh si hamb4.

Sumber: Facebook @Ustazah Asma’ Harun/OHBULAN

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Be the first to comment on "Anak Minta Duit Nak Beli Tiket Konsert Justin Biber, Ustazah Asma T4mpil Beri Nasihat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*