Terkini, Ismail Sabri Jawab Persoalan Adakah PKPP Disambung Lagi Atau Tidak Selepas 31 Ogos Ini

Ismail Sabri menjawab satu soalan sebelum menamatkan sidang media beliau hari ini berkenaan adakah PKPP akan ditamatkan atau tidak selepas 31 ogos 2020.

Sebelum ini Kementerian Kesihatan (KKM) mengesyorkan Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) yang tamat 31 Ogos ini dilanjutkan sehingga keadaan terkawal.

Jangkaan covid selama 2 tahun

Menteri, Datuk Sri Dr Adham Baba, berkata ini kerana Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) menjangkakan CoVID-19 akan berlangsung tidak kurang dua tahun, selain negara perlu membuat persiapan bagi menghadapinya.

Cadangan itu sudah dikemukakan kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Majlis Keselamatan Negara (MKN).

Menerusi sidang media keselamatan hari ini, seorang pengamal media sempat bertanyakan satu soalan iaitu KKM telah mengsyorkan agar PKPP dilanjutkan lagi walaupun ismail sabri sebut tadi kes jatuh pada 1 angka.

Jadi apakah pengsyoran ini diambil maklum oleh MKN berikutan PKPP akan tamat pada 31 ogos ini.

Jawapan Ismail Sabri

“31 ogos tamat, dan pengumuman pasti akan dibuat oleh yang amat berhormat perdana menteri, jadi kita tunggulah YAB perdana menteri punya pengumuman kalau sambung, sambunglah. Kalau tak sambung, tak sambunglah”.

“Jadi kita tunggulah biasanya seminggu sebelum 31 ogos, mungkin minggu inilah YAB perdana menteri akan umum, insyaAllah tunggulah dan bersabar”.

Sumber : Bernama TV

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.

Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Be the first to comment on "Terkini, Ismail Sabri Jawab Persoalan Adakah PKPP Disambung Lagi Atau Tidak Selepas 31 Ogos Ini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*