Mak Suruh Simpan Duit Buat Nikah. Dia Jawab Tak Mahu, Nak Nikah Dengan Bidadari – Kakak Arwh

Kem4tian yang dicembvrui seluruh umat Islam. Itu antara kata-kata yang terzahir dari warganet yang membaca berita tentang seorang pemuda yang m4ut dirempvh kereta ketika pulang dari solat Asar di Masjid.

Apa yang mencuri tumpuan ramai adalah sifat keperibadian arwh Mohamad Ammar Lukman Roslan yang masih muda namun hatinya terikat dengan masjid.

Di kala umurnya baru berusia 23 tahun, sangat jarang untuk melihat pemuda seusia itu begitu patuh menunaikan solat berjemaah di masjid.

Sementara itu kakak arwh, Eira Syirah telah memuatnaik hantaran di Facebook bagi memaklumkan pemerglan adiknya itu.

Eira turut berkongsi keperibadian arwh yang sangat menyentvh hati ramai.

Arwh mahu nikah dengan bidadari Syurga

” Adik saya baru balik dari masjid lepas solat Asar. Bukan nak lintas jalan, bukan duk kat tengah-tengah jalan tapu duk kat tepi sangat dah dengan jalan tu.

” Tapi orang tu terbbas langg4r dia.

” Dengan bekal sejadah hok dia bawak tu lah wat selimut dia tadi.

” Ammar adik yang paling baik, anak paling baik dengan mak ayah. Baik dengan semua orang. Terlalu banyak kebaikan dia, hanya Allah yang tahu.

” Pergilah dik. Semoga pergimu bersama para solihin. Syurga buatmu anak soleh.

Selain itu kakak arwh juga menceritakan bagaimana arwh suka menghulurkan duit kepada ibunya. Namun setiap kali itu juga ibunya meminta arwh agar menyimpan untuk masa depan.

” Setiap kali dia selalu beri duit kepada mak. Mak asyik suruh simpan untuk masa depan dan buat nikah.

” Dan dia selalu cakap tak mahu nikah lagi. Nak nikah dengan bidadari. Allahurabbi

” Arwh baik orangnya . sangat baik . semua orang malahan yang tidak mengenali akan berkata benda yang sama, bukan hanya kerana perilaku, akhlak dan peribadi, malahan juga penampilan beliau..

” Ya Allah 23 Tahun Kau pinjamkan dunia untuk Ammar dan sekarang Kau tempatkan beliau untuk menyusul alam abadi .. Allahurabbi sungguh mulia pemerglan Mu ..”

” Takziah buat keluarga Muhamad Ammar Lukman bin Roslan. Semoga rph arwh dicvcvri rahmat dan ditempatkan dikalangan para Solihin.”

Demikian status dimuatnaik oleh seorang individu berkongsi berita pemerglan seorang pemuda yang begitu mulia dan dicembvrui ramai.

Dilangg4r kereta ketika berjalan pulang dari masjid

Terdahulu, dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, mngsa Mohamad Ammar Lukman Roslan, 23, yang baharu selesai menunaikan solat Asar di masjid itu m4ut dirempvh di tempat kejadian.

Kjadian berlaku ketika mngsa pulang dari masjid berhampiran kediamannya di Kampung Mengabang Lekor, Batu Rakit petang semalam.

Difahamkan, ketika kejadian mngsa yang bekerja sebagai pembantu kedai runcit itu sedang berjalan di tepi sebelah kiri jalan dari arah Lembah Bidong menghala ke kediamannya yang terletak tidak jauh dari tempat kejadian.

Bagaimanapun, sejurus tiba di lokasi sebuah kereta jenis Perodua Bezza yang dipandu seorang wanita berusia 60 tahun dikatakan hilang kawalan semasa melalui selek0h di lokasi berkenaan.

Ekoran itu, kereta yang dinaiki wanita berkenaan bersama dua lagi ahli keluarganya telah terb4bas ke sebelah kiri jalan dan merempvh mngsa.

Mngsa dipercayai terc4mpak dan kereta itu turut melangg4r papan tanda serta tiang elektrik yang berada di sebelah kiri jalan.

Sementara itu, Ketua Jabatan Slasatan dan Penguatkuasaan Trafik negeri, Superintendan Abd Razak Hasan ketika dihubungi Sinar Harian mengesahkan kejadian berkenaan.

Menurutnya, may4t mngsa dibawa ke Unit F0renslk H0spital Sultanah Nur Zahirah untuk dibed4h slasat sebelum diserahkan kepada keluarga.

Pemandu serta dua penumpang kereta itu bagaimanapun tidak menglami keced3raan.

Sumber:asiakini

Be the first to comment on "Mak Suruh Simpan Duit Buat Nikah. Dia Jawab Tak Mahu, Nak Nikah Dengan Bidadari – Kakak Arwh"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*