‘Saya Nak Sambut Hari Lahir Bsama Ayah’, Anak Tnggu KepuIangan Bapa Yg Dikhvatiri Iemas.

SUNGAI PETANI – Anak sulung kepada nelayan yang dikhvatiri Iemas selepas bot dinaiki bersama lima rakannya terIanggar sebuah b0ya berdekatan Jeti Swettenham Pier, George Town di Pulau Pinang pada semalam berharap bapanya ditemui selamat.

Menurut Nur Aina Umairah, 10, dia menantikan kepulangan bapanya, Khairul Azhar Ahmad, 32, dengan selamat.

“Saya tldak mahu hadiah, saya hanya mahu ayah pulang ke pangkuan kami sekeluarga,” katanya ketika ditemui di Pantai Kuala Muda di sini hari ini.

Katanya, dia juga sempat berpesan kepada bapanya supaya pulang awal kerana mahu menyambut hari lahirnya yang ke-10 bersama.

“Harapan dan doa saya adalah ayah ditemui selamat dan pulang ke rumah. Saya mahu sambut hari lahir bersama ayah,” ujarnya sed1h.

Dalam kejadian itu, Khairul Azhar Mohamad, 32, dari Kuala Muda, Kedah dipercayai terc4mpak ke dalam laut selepas bot yang dinaiki bersama lima lagi nelayan terIanggar b0ya.

Pengarah Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) Pulau Pinang Kepten Maritim Abd Razak Mohamed berkata, SAR dilakukan sejak semalam sejurus pihaknya menerima maklumat pada 2.20 petang.

Menurutnya, 0perasi terbab1t dikoordinasi oleh Sub-Pusat Menyelamat Maritim (MRSC) Langkawi bersama Bot Perk4sa dan pasukan Jet Ski APMM, Pasukan PoIis Marin (PPM), Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Angkatan Pert4hanan Awam Malaysia (APM) serta Persatuan Nelayan Kuala Muda, Kedah.

“Dalam kejadian itu, bot yang dinaiki nelayan tempatan terbab1t terIanggar b0ya menyebabkan sebahagiannya pec4h dan hampir k4ram.

“Lima daripadanya berjaya diselamatkan nelayan berhampiran, namun mngsa gagaI dikesan.

“Kali ter4khir mngsa dilihat memakai baju warna biru dan seluar hitam tnpa jaket keselamatan,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Sumber: K! ONLINE, hmetro

Be the first to comment on "‘Saya Nak Sambut Hari Lahir Bsama Ayah’, Anak Tnggu KepuIangan Bapa Yg Dikhvatiri Iemas."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*