‘Tiga Beradik Mavt Ditempat Kej4dian’

IPOH – Tiga beradik lelaki mene­mvi ajaI selepas kereta Perodua Axia yang dipandv ibu mereka merempvh sebuah treler di Kilometer 272.4, Lebuh Raya Uta­ra-Selatan ar4h utara berhampiran Taman Rekreasi Gunung Lang di sini semalam.

Dalam kej4dian kira-kira jam 2.45 petang itu, tiga beradik yang mavt ialah Muhammad Adam Hakimi Muhammad Alhafiz, 7, dan dua adiknya, Muhammad Lutfi Hakim, 3, serta Muhammad Affan Hafiy bervsia satu tahun yang terseplt di dalam kereta yang remvk tersebut.

Ibu mereka, Nur Aimi Nadiah Abdul Rahim, 27, yang ceder4 par4h kini diraw4t di Ho$pital Raja Permaisvri Bainun (HRPB) di sini.

Di dalam kereta itu, satu dokvmen berk4itan ke$ sy4riah di Mahk4mah Rend4h Sy4riah di Melaka antara Nur Aimi Nadiah dengan seorang individv lelaki turvt ditemvi.

Kereta Perodua Axia itu pula diperc4yai teIah disew4.

Keada4n Perodua Axia yang remvk dalam kemal4ngan mavt di Kilometer 272.4, Lebuh Raya Utara-Selatan ar4h utara di Ipoh semalam.
Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Superintendan Mohamad Nordin Abdullah berkata, sias4tan awal mendap4ti, kemal4ngan ketika huj4n itu diperc4yai berpvnca daripada kereta yang dipandv Nur Aimi Nadiah terb4bas sendiri sebelum melangg4r belak4ng sebuah treler di lor0ng kecem4san.

Menurvtnya, sebelum kemal4ngan itu berl4ku, sebuah treler memb4wa mvatan bar4ngan elektr0nik yang sedang dalam perjalanan ke Pulau Pinang telah merempvh belak4ng sebuah lori membawa baja kelapa sawit.

Katanya, kedua-dua pemandv kender4an ber4t itu kemvdian memberhntikan kenderaan mereka di lorong kecem4san.

“Perodua Axia yang din4iki empat ber4nak pula sedang menuju ke utara, namvn setib4 di lok4si kejadian, pemandunya tiba-tiba hil4ng kawaIan sebelvm berpvsing-pvsing dan mel4nggar belak4ng treler yang berhenti di lor0ng kecem4san,” katanya ketika dihubungi semalam.

Kesemua mang$a dikatakan beralamat di Taman Sri Gombak, Batu Caves, Selangor.

Mohamad Nordin berkata, akib4t kemal4ngan itu, keempat-empat mangs4 terseplt di dalam kereta dengan tiga beradik berke­naan dis4hkan mavt di tempat kej4dian.

Seorang daripada jen4zah tiga beradik dibawa ke HRPB di Ipoh semalam.
Ujarnya, kedua-dua pemandu treler dan lori pula tidak me­ngal4mi sebarang keceder4an dan ke$ disia$at di baw4h Sek­syen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Ipoh, Azman Hussin berkata, sepasukan angg0ta dihantar ke l0kasi kej4dian selepas menerima panggiIan kecema$an pada jam 3.01 petang.

“Setiba di l0kasi, bomba mendap4ti, empat beranak itu telah terseplt di dalam kereta yang remvk dan us4ha
“Pasukan kami menggunakan peraIatan kha$ bagi mengelvarkan kesemua mangs4.

“May4t tiga kan4k-kan4k dise­r4hkan kepada polis untuk tindakan lanjut, manakala pemandu kereta yang par4h dihantar ke h0spital untuk raw4tan,” katanya.

Sumber: kosmoonline

Be the first to comment on "‘Tiga Beradik Mavt Ditempat Kej4dian’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*