“Wanita BerbasikaI Mavt Dilangg4r Lori”

PUTRAJAYA – Seorang wanita mavt apabila basikal yang ditungganginya dirempvh sebuah lori dari ar4h beIakang di atas jambatan berdekatan Kelab Tasik Putrajaya, Presint 8 di sini pada kira-kira jam 9.40 pagi.

Sak$i kejadi4n, Mohd Shukri@Budiman Hassan, 43, berkata, ketika kejadi4n itu berIaku, kenderaannya berada di beIakang lori terb4bit yang dibawa perIahan.

“Tiba-Tiba lori berkenaan terbab4s dan naik di atas penghad4ng jalan dan saya nampak ada benda tergoIek. Saya bvnyikan hon beruIang kali supaya lori berkena4n berhentl.

“Bila saya turvn, rupanya 0bjek yang saya mulanya sangk4 terjatvh itu adalah basikal,” katanya ketika dihubvngi di sini hari ini.

Mohd Shukri berkata, beIiau kemudi4n mendek4ti mang$a serta memerik$a nadinya dan mendapati nadi wanita itu am4t lem4h sebeIum menghubvngi talian kecem4san.

“AmbuIans tiba kira-kira 10 minit kemudi4n dan selepas menjaIankan pemerik$aan, pegawai pervbatan menges4hkan wanita berkenaan svdah meninggaI dunia,” katanya

Timbalan Ketua Polis Daerah Putrajaya, Superintendan S Vijaya Rao ketika dihubungi mengesahkan menerima lap0ran kejadi4n tersebut.

Beliau berkata, may4t mangs4 yang beru$ia 34 tahun itu telah dihantar ke H0spital Putrajaya untuk bed4h sia$at.

“Kita teIah menah4n pemandu lori dan lori tersebvt untuk sias4tan dan ke$ tersebut disia$at di bawah kesaIahan trafik mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

Sumber:sinarharian

Be the first to comment on "“Wanita BerbasikaI Mavt Dilangg4r Lori”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*