“AmbuIans Bawa lbu HamiI Rempvh Treler”

KEMAMAN – Tiga termasuk seorang lbu mengandung berdepan detik cem4s apabila ambuIans dinaiki berIanggar dengan sebuah lori treler di Kilometer 140, Jalan Kuantan-Terengganu berhampiran kilang Eastern Steel di sini hari ini.

Dalam kejdian pada pukul 8.40 malam itu, pemandu ambulans berusia 56 tahun ced3ra ringan manakala lbu hamiI dan seorang jururwat tersebut terseIamat.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Hanyan Ramlan berkata, sewaktu kejdian, ambuIans tersebut dalam perjalanan menghantar wanita sar4t mengandvng itu ke h0spital Dungun.

Beliau berkata, pada waktu sama, lori treler tanpa mu4tan yang dipandu lelaki berusia 46 tahun berkenaan pula menghala masuk ke kilang Eastern Steel dari Teluk Kalong di sini.

“Kejdian berlaku di persimpangan lampu isyarat. Lori treler itu memasuki kilang Eastern Steel sebaik lampu isyarat bertukar hijau sebelum dirempvh sebuah ambuIans dari bahagian kiri.

“Rempvhan itu menyebabkan lori treler berkenaan hiIang kawaIan lalu terbab4s ke laIuan bertentangan manakala ambul4ns pula remvk tervk pada bahagian hadapan,” katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Hanyan berkata, pemandu ambuIans yang cedra ringan telah dihantar ke Unit Kecem4san H0spital Kemaman di sini untuk menerima raw4tan.

Sumber: kosmo

Be the first to comment on "“AmbuIans Bawa lbu HamiI Rempvh Treler”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*