“Temui 3 0bjek Mist3ri,” Aeril Zafrel & Keluarga Hampir Terkena Sihlr

PELAKON Aeril Zafrel mend3dahkan dia dan keluarga hampir menjadi mngsa sih. ir apabila menemui tiga objek mist. eri, baru-baru ini.

Aeril bagaimanapun bersyukur apabila perbuatan syir1k itu berjaya dik3san selepas dia menerima bantuan daripada seorang ahli ag4ma.

“Setiap orang ada ujian, cubaan dan dvg4an masing-masing. Hanya dengan pertolongan Allah sahaja segalanya dipermudahkan jalan keluarnya dan mampu dihadapi dengan tenang.

“Begitu juga dengan saya, Alhamdulillah… Allah hantarkan bantuannya menerusi orang yang arif.

“Saya dan keluarga terselamat daripada permainan ilmu s. ihir seseorang baru-baru ini, ” katanya menerusi laman Instagram pada Ahad.

Perkongsian Aeril di Instagram mengenai cubaan seseorang melakukan sih. ir terhadapnya dan keluarga.

Bersama kapsyen tersebut, dia turut berkongsi foto penemuan tiga objek mist3ri seakan-akan bes! gangsa bersama ukiran yang tidak difahami maksudnya.

Namun pelakon filem 7 Petala Cinta ini tidak menyatakan lokasi dia menemui objek mi. steri tersebut.

Barangkali ada s4lah dan kh!l4f yang saya tak sedari, saya dengan rendah hati memohon maaf pada pihak yang terasa hingga tergam4k melakukan percubaan sih. ir itu.

Sementara itu, suami kepada aktres Wawa Zainal ini memohon maaf jika ada mana-mana pihak yang tersin. ggung dengan perbuatannya sebelum ini.

Dalam masa sama, dia turut memaafkan individu tersebut dan hanya meletakkan sepenuh kepercayaan kepada Allah untuk melindungi keluarganya itu.

“Barangkali ada salah dan khil4f yang saya tak sedari, saya dengan rendah hati memohon maaf pada pihak yang terasa hingga tergam4k melakukan percubaan slhir itu.

“Sejujurnya saya memaafkan perbuatan ani. aya pihak itu kepada saya. Selebihnya saya serahkan pada Allah Rafiqul A’la. Semoga bertaub. at dengan sesungguhnya.

Aeril bersama isteri, Wawa Zainal dan tiga anak mereka.

“Saya mohon ampun maaf pada semua. Saya serahkan diri saya, isteri dan anak-anak kepada sebaik-baik tempat berlindung dan perlindungan Yang Maha Menyelamatkan Allahurobbi, ” ujarnya.

Enggan kejadian sama berulang, Aeril berkata dia terbuka menerima sebarang teguran dan bersedia untuk bertemu dengan individu berkenaan.

“Sekiranya masih ada lagi rasa tidak puas hati atau ingin mel3mp!askan am4rah atau menegur kesilapan saya, marilah bertemu secara nyata.

“InsyaAllah saya akan berlapang dada untuk mendengarnya dan membetulkan apa jua kesalahan saya jika ada, ” katanya.

Elak ga. ngguan J11n

Berwuduk Sebelum tidur

Sih1r tidak akan memberi sebarang kes4n terhadap seseorang muslim yang mempunyai wuduk. Setiap muslim yang berwuduk akan sentiasa dikaw4l ket4t oleh para Mal4ikat sebagaimana diperintahkan oleh Allah S.W.T kepada meraka.

Sabda Rasulullah SAW maksudnya: “Sucikanlah jas4d-jas4d ini mudah-mudahan Allah akan menyvc!kan kamu, Kerana sesungguhnya tiada seorang pun dari mereka yang bersvci terlebih dahulu sebelum tidur, melainkan anda bersamanya”

Mal4ikat tersebut tidak akan pernah terlali walaupun sedetik untuk mengucapkan doa:

“Ya Allah! Ampunilah dosa hambaMu ini kerana dia telah tidur dalam keadaan bersuci”

(Hadis Riwayat AT Tabraabiy Dengan Sanad Yang Baik)

3. Mengambil berat tentang solat berjemaah.

Mengambil berat tentang solat berjemaah akan menjadikan seseorang muslim bebas serta aman dari gangguan sy4itan. bersikap sambil lewa terhadap solat berjamaah akan menyebabkan sy4itan akan mengambil peluang untuk mendamp!ngi mereka. Apabila selalu berd4mpingan, lama kelamaan ia akan berjaya mer4suk, menyih1r atau melakukan kejah4tan lain.

Mengikut riwayat Abu Hurairah r.a., Rasululllah saw telah bersabda maksudnya: “Mana-mana kampung mahupun kawasan hulu yang tidak mendirikan solat berjemaah meskipun penduduknya cuma tiga orang, nescaya akan didampingi oleh sy4itan” Oleh itu hendaklah dirikan solat berjemaah, sesungguhnya serigala akan memakan kambing-kambing yang menyendiri dari puaknya.

(Hadis Riwayat Abu Daud Dengan Sanad)

4. Mendirikan Solat Tahajjud untuk memagarkan diri dari Sih1r.

Bangunlah mengerjakan solat malam dan janganlah mempermudah-mudahkannya. Sifat mempermudah-mudahkan bangun bersolat malam boleh memberi ruang kepada sy4itan untuk menguasai diri seseorang itu.

Apabila sy4itan telah mampu mengvasai diri seseorang, maka dirinya adalah tidak ubah seperti bumi yang ket4ndvsan ak1bat kesan tindak balas hasil perlakukan sy4itan tersebut.

Sumber: instagram @aeril_zafrel

Be the first to comment on "“Temui 3 0bjek Mist3ri,” Aeril Zafrel & Keluarga Hampir Terkena Sihlr"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*