Bekas Gaangsster Berbangsa Cina Bersyukur Kini Menjadi Seorang Muslim

Bekas Gaangsster Berbangsa Cina Bersyukur Kini Menjadi Seorang Muslim

Rup4nya Kenal Islam Ketika Dalam Penj4ra, Bekas G4ngst3r Syukur Kini Seorang Muslim. Mungkin tiada siapa pernah menyangka, seorang lelaki berbangsa Cina yang merupakan antara saamseng yang ditakvti ramai, kini bergelar seorang Muslim.

Benarlah, hidayah itu milik Allah, dan t1ada mana-mana ku4saa manusia mahu menidakkannya. Menerusi laporan Gempak, lelaki Cina itu bernama Che Yin Wei dan nama Islamnya Abdul Rahman Abdullah.

Menurutnya Che Yin Wei, det!k permulaannya mengenali Islam adalah selepas banyak berg4vl dengan rakan-rakan penj4ra yang kebanyakannya Melayu Islam.

Umur 18 masuk kumpulan g4ngster.

Tambahnya, dia mula menyertai kumpulan g4ngster di usia yang sangat muda iaitu 18 tahun, ketika itu dia tidak mengenal apa itu erti d0sa dan pahala.

“Saya pernah menyertai aktiviti k0ngsi g3lap seawal umur 18 tahun. Dulu saya seorang g4ngster, hidup yang bergeIum@ng dengan d0sa…”

“Namun pada 2013, saya memilih jalan lain yang membawa pulang. Saya telah mengambil keputusan untuk berubah dan meninggaIkan segala aktiviti j4hat yang dilakukan sebelum ini…”

Ucap syahadah 7 Ogos lalu.

Pada tanggal 7 Ogso lalu, lelaki berbangsa Cina memeIvk Islam dan menukar namanya sebagai Abdul Rahman, bersaksikan imam dan ahli jawatankvasa Masjid Jalan Pegawai, di Alor Setar, Kedah.

Semoga Abdul Rahman terus istiqamah dan menjadi Muslim yang mampu menjadi cont0h teladan kepada insan lain juga.

Sumber:gempak

Be the first to comment on "Bekas Gaangsster Berbangsa Cina Bersyukur Kini Menjadi Seorang Muslim"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*