Ini Adalah P4nah “Busur” Iaitu P4nah Pelepasan P3rang Baginda Nabi Muhammad SAW

Panah (Busur) adalah alat pep3rangan untuk tent3ra bahagian hadapan (pemanah). Baginda mempunyai panah yang termashur iaitu panah pelepasan p3rang (Salman Al Farsi) adalah sahabat Rasulullah yang sangat disayangi oleh Baginda Rasulullah SAW.

Beliau bukan sahaja pendakwah, tetapi juga sebagai perancang(arkitek) dasar dan strategik-strategik p3rang. Apabila beliau bertanyakan pada Baginda Rasulullah SAW berapa banyakkah pep3rangan besar yang bakal berlaku antara tentera kafir dan tentera Islam, Rasulullah lalu menjawab akan berlakunya 7 pep3rangan besar, dengan itu beliau telah menghadiahkan satu panah (busar) dengan 7 mata panah.

Disetiap berlakunya pep3rangan, Baginda Rasulullah SAW akan menggunakan mata panah ini sebagai (pelepasan p3rang) memberi semangat kepada para pejuang dengan restu Baginda Rasulullah. Semangat pejuang-pejuang ditambahkan lagi dengan pukulan gendang, takbir dan menjunjung panji p3rang.

Akhir Kata

Sentiasa Lah Berselawat agar makluk di langit juga akan mengenal kita dan yang penting nabi muhammad juga akan mengenal kita di padang masyar kelar untuk diberikan syafaatnya.

Sumber Dan Rujukan

Majalah Hrian.

Be the first to comment on "Ini Adalah P4nah “Busur” Iaitu P4nah Pelepasan P3rang Baginda Nabi Muhammad SAW"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*