‘P4lestine Tempat Keramat..’ -Dr Sheikh Muszaphar Kngsi Pengalaman Masuk G4za

Di Instagram, angkasawan negara iaitu Dr Sheikh Muszaphar memberitahu kepada umum bahawa di pernah masuk ke G.aza sebanyak dua kali sebelum ini bagi menyempurnakan m.isi kemanusiaan.

Sebagai salah seorang individu yang bertuah dan pernah menjejakkan kaki di sana, Dr Sheikh Muszaphar berkongsi pengalamannya sebelum masuk ke G.aza.

Menurut Dr Sheikh Muszaphar, beliau pernah berkhidmat di sebuah hospital di Palestine semasa melakukan m.isi kemanusiaan. Selama sebulan di sana, beliau berjaya memahami dan mendengar luahan masyarakat di sana. Ujar beliau lagi, terlalu ramai orang memberi pelbagai alasan untuk masuk ke P.alestine.

Jelas Dr Sheikh Muszaphar, masyarakat di sana dipercayai tidak mahu mana-mana individu datang ke sana. Mereka hanya mahukan bantuan sahaja seperti bantuan per.ubatan dan makanan. Perkara tersebut boleh dilakukan oleh badan bukan kerajaan tanpa mana-mana individu masuk ke sana. Tambah beliau, terlalu banyak lori dan bas yang masih menunggu di sempadan untuk masuk ke Palestine.

Tempat keramat

Di akhir posting, Dr Sheikh Muszaphar memberi nasihat kepada umum bahawa setiap perkara yang dilakukan perlu didahului dengan niat kerana Allah. Menurut beliau, Allah akan permudahkan segala urusan hambanya apabila seseorang itu mempunyai niat yang ikhlas dan tidak melakukannya kerana nama mahupun pujian.

Sumber:TTK

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Be the first to comment on "‘P4lestine Tempat Keramat..’ -Dr Sheikh Muszaphar Kngsi Pengalaman Masuk G4za"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*