Ebit Lew Dikr1tik, Tapi Jawapan Beliau Sangat Meng3jutkan

Tular di media sosial berkenan seorang artis yang merupakan seorang penyanyi rap mengkr1tik mengenai misi bantuan Ebit Lew di bumi Gaza, Pales.t1n.

Isu ini terus menarik minat para netizen dan heb oh diperkatakan oleh semua, termasuk dari golongan selebriti, ahli politik, ahli agama dan VVIP. Masakan tidak UEL merupakan satu Jenama hebat yang menjadi kesayangan rakyat di negara ini tidak kira agama dan bangsa.

Walaupun Ustaz Ebit Lew belum memberikan sebarang komen, namun ramai rakyat Malaysia yang memberikan sokongan kepada UEL ini termasuk bekas Perdana Menteri Dato Seri Najib Razak, selain itu Tengku Mahkota Johor TMJ juga memberikan sokongan kepada UEL.

Semenjak isu ini timbul ramai yang tertunggu tunggu untuk mendengar jawapan dari mulut UEL sendiri. Walaupun isu ini dibangkitkan ketika beliau masih bersed1h dengan keh1lan gan ayahnya yang baru men1ng gal dunia, jawapan segera yang diberikan oleh UEL ialah melalui tindakan, beliau meneruskan kerja kerja membantu orang ramai yang memerlukan.

Hari pertama selepas is u ini ditimbulkan, UEL membuat naik satu video tentang bantuan yang diberikan kepada seorang warga emas berbangsa cina. Video yang dimuat naik di halaman facebooknya itu menerima 369 ribu like sudah cukup membuktikan betapa ikon ini mempunyai ramai pengikut setia.

Warga emas yang sudah tidak berdaya untuk bekerja itu terpksa menjadikan konkr1t terowong longkang yang ditinggalkan di padang berhampiran dengan sebuah tokong sebagai tempat tinggal. UEL telah membawa warga emas untuk ditempatkan di sebuah rumah dan akan membayar sewa bulanan sebanyak RM700 serta akan menyediakan makanan untuk warga emas tersebut.

Pada hari berikutnya Ustaz Ebit Lew menyantuni para frontliner di Pusat Vaks1nasi Axiata Arena di Bukit Jalil dengan membawa 360 set ayam KFC untuk diberikan kepada para petugas dan frontliner di sana. “Tadi sempat ke Pusat Vaks1n di Axiata Arena. Belanja 360 set kfc dan beri semangat pada mereka” tulis beliau di status facebooknya.

Pada sebelah pagi sehari sebelum umat islam menyambut Hari Raya Aidiladha, sekali lagi Ustaz Ebit Lew membantu seorang warga emas yang berusia 75 tahun. Warga emas yang tidak mempunyai saudara mara itu tinggal di dalam kereta di bawah jejantas Sentral Market di Kuala Lumpur. Warga emas tersebut diberikan tempat tinggal yang akan dibayar oleh UEL, selain itu dia juga diberikan sedikit wang tunai untuk meneruskan hidup.

Dan pada malam hari raya semalam, Ustaz Ebit Lew melepaskan 10 buah lori yang berisikan bantuan makanan yang akan diagihkan ke seluruh negara. “Malam hari raya ini 10 lori bantuan keperluan asas akan bergerak ke seluruh Malaysia”

Memang betul kata orang cakap memang murah, semua orang boleh bercakap dan mengkr1tik tetapi belum tentu boleh melakukannya. Namun bagi Ebit Lew, beliau menjawab setiap kr1tikan dengan meneruskan kerja kerja membantu masyarakat. Ikhlas atau tidak, siapalah kita untuk menentukan hatta Malaikat pun tidak tahu keikhlasan seseorang melainkan dengan izin Allah SWT.

Jika anda menyokong Ebit Lew sila komen #TeamEbitLew

Sila kongsi sekiranya bermanfaat.

Sumber Facebook Ebit Lew

Be the first to comment on "Ebit Lew Dikr1tik, Tapi Jawapan Beliau Sangat Meng3jutkan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*