Irwansyah Kini Yatlm Piatu, Selepas Ayah, Ibu Pula Menlnggal Dunia Kerana C0VID 19

Belum terubat kesedihan bintang Indonesia, Irwansyah yang telah kehil4ngan ayah tercinta kerana C0VID 19 pada 8 Julai lalu, kini dia kembali berdvka.

Ibunya, Herliana Sanusi yang sempat k0ma dan sedar diri baru baru ini juga angkara vlrus mematlkan ini telah pulang ke Rahm4tullah. Allahy4rhamah dilaporkan menlnggal dunia pada 4 Ogos 2021 (Rabu), hanya beberapa minggu selepas bapa Irwansyah pulang ke Rahm4tullah.

“Inn4lillahi Wainnalillahir0jiun, Semoga almarhvmah Mama Herliana binti Sanusi husnul khotimah. Dilapangkan kubvrnya, diterima amal ibadahnya dan disiapkan surgaNya Allah,” demikian isi tulisan di video tersebut.

“Saya masih berjuang dan mama minta anak-anaknya juga berjuang buatnya,” ucap Irwan dengan suara seb4k seperti yang dilihat menerusi saluran YouTube The Sungkar Family.

Beberapa hari sebelum ini, Irwansyah dan isteri, Zaskia Sungkar sempat memberi khabar mengenai kondisi ibunya yang telah sedar dari k0ma.

Menurut Zaskia, dia susah hati apabila melihat suaminya sedlh. Apa lagi selepas bapanya menlnggal dunia, ibunya sempat kritik4l sehingga memerlukan penderma d4rah demi berjuang mel4wan C0VID 19.

“Irwan beberapa minit sekali menangls karena memang dari doktor mereka, by data Mama beratlah, secara oksigen, ada ventil4tor,” kata Zaskia Sungkar seperti dilaporkan Kompas yang melihat siaran di saluran YouTube The Sungkar Family.

Pada satu ketika, Irwansyah sendiri mengaku sudah pasrah untuk melepaskan ibunya dengan menanggalkan segala alat yang dipasang pada tubuhnya saat k0ma.

“Saya tak sampai hati melihat ibu seperti itu. Saya sudah minta maaf dan berbincang untuk menanggalkan alat yang menyokong dia waktu itu.

“Saya cakap pada Allah, ‘jika Mama tidak lagi nyaman, kita p4srah’,” kata Irwansyah.

Namun, Zaskia meminta agar alat bantuan pernafasan tidak ditanggalkan sebelum doktor sendiri memutuskan untuk menghentikan memberikan ubat kepada mentuanya.

Dalam keadaan yang sangat kritikal itu, keajaiban pun mula datang selepas Irwansyah melakukan solat tahajud. Ibunya yang dikatakan punya harapan sangat tipis untuk hldup, tiba tiba sedar dari k0ma.

“Mama tiba tiba sedar dari k0ma selepas mendengar lantunan ayat suci Al Quran. Mama angkat tangan untuk beri signal kepada jururawat bahawa dia masih hidup dan sedang berjuang,” kata Irwansyah penuh syukur.

Al Fatihah buat ibu Irwansyah.

Instagram: @irwansyah_15

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HINAAN ATAUPUN CACIAN.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Irwansyah Kini Yatlm Piatu, Selepas Ayah, Ibu Pula Menlnggal Dunia Kerana C0VID 19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*