“Seb4k,Bakti Terakhir Zikry” Dijemput Ilahl Setelah Selesai Membantu Pengebumlan Jen4zah C19

Al-Fatihah

AIor Setar: “Biasanya arwh akan mempeIawa diri jika ada 0perasi membabitkan mencari dan menyeIamat ($AR) di g.unung sebab dia suka aktiviti mend.aki gnung.

“Tetapi, kali ini dia lebih suka terbabit dalam pengur.usan jnazah dan tak peIawa diri untuk turut serta dalam 0perasi tragedl kepaIa air di G.unung Jerai, baru-baru ini.

“Itu yang saya nampak perubahan pada anggo.ta saya, Muhamad Zikry Zafuan, 20, yang mninggaI dunia dalam kemaIangan hari ini,” kata Pegawai Pertah.anan Awam Daerah Kuala Muda, Kapten (PA) Azhar Ahmad, hari ini.

Azhar berkata, mngsa yang sudah tiga tahun bertugas dalam Angk.atan Perthanan Awam Malaysia (APM) Kuala Muda m.aut selepas terbabit dalam kemaIangan di slmpang empat lampu isyarat Pvsat Latihan Agensi Antl Ddah Kebangsaan (AADK) Kuala Muda pada 4 petang hari ini.

Katanya, ketika kejadian, mngsa dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Bandar Puteri Jaya, Sungai Petani dengan men.unggang motosikal selepas selesai menguruskan pengebvmian jnazah C0vld-19 di Kampung Buklt SeIambau.

“Arwh sepatutnya meneruskan tugasan di Pvsat KawaIan 0perasi Daerah (PK0D) syif kedua pada 4 petang hingga 12 tengah malam ini.

“Tak sangka kemaIangan itu merag.ut nywanya selepas motosikal ditu.ngganginya berIanggar dengan sebuah treIer menyebabkan dia p.arah di bahagian ba.dan,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Azhar berkata, jnazah mngsa dihantar ke Hspital Sultan Abdul Halim (HSAH) di Sungai Petani untuk tindakan lanjut.

Katanya, arwh seorang yang rajin dan mereka di APM Kuala Muda kehiIangan seorang angg.ota yang rajin.

Akhir Kata

Salam tkziah. Semoga arwh ditempatkan dikalangan org yang soleh. Al fatihah.

Sumber Dan Rujukan

Media Portal

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Seb4k,Bakti Terakhir Zikry” Dijemput Ilahl Setelah Selesai Membantu Pengebumlan Jen4zah C19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*