“Mak mak tidak akan setuju” – Bajet RM3 Ribu

Tidak dinafikan setiap pasangan yang merancang untuk mendirikan rumah tangga sudah pastinya membuat simpanan tetap setiap bulan bagi digunakan semasa majlis nanti. Tetapi apa yang mengh4ntui pasangan muda ini adalah kos-kos yang perlu ditanggung yang saban hari semakin meningkat.

Bahkan, terdapat pasangan menghabiskan ratusan ribu ringgit bagi menampung segala keperluan majlis termasuk duit hantaran, dan kos-kos yang lain.

Bajet perkahwinan

Seperti perkongsian seorang wanita dikenali sebagai Nshj96 menerusi satu video di laman TikTok, tampil berkongsi jumlah yang dibelanjakan oleh kedua-dua pihak semasa majlis pernikahannya. Ujar wanita ini, dia hanya menghabiskan RM3,370 yang merangkumi jamuan yang hanya dihadiri oleh saudara, rakan-rakan dan jiran terdekat.

Total bajet nikah Rm3370, takda majlis sanding hanya nikah dan jamuan saudara, jiran dan kawan terdekat.
Bercerita lebih lanjut, wanita ini turut memperincikan setiap kos yang perlu dibayar merangkumi cincin, pelamin, upah jurugambar, inai dan pihak katering. Pada masa yang sama, wanita ini turut berkongsi berita gembira apabila dia disahkan hamil pada awal bulan Ramadan setelah melangsungkan perkahwinan pada bulan Mac yang lalu.

Video penuh:

‘Mak mak tidak akan setuju’

Sumber SV

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Mak mak tidak akan setuju” – Bajet RM3 Ribu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*