Neelofa Dilihat Seb4k, Dan Kelihatan Berg3nang Air Mat4 Gara-Gara UEL

Sebelum ini, penyanyi rap Caprice did4kwa senag4ja mengajuk aksi Ivcah yang dilakukan oleh lelaki didkwa mirip pendakwah terkenal menerusi satu entri di Instagram.

Menjelaskan videonya mengajuk aksi luc4h berkenaan, Caprice berkata tindakan individu terbablt jauh lebih mel4mpau berbanding tindakannya itu namun tiada siapa bercakap mengenai perkara itu.

“Meng4njing (mengajuk) benda paling minimum yang saya buat.”

Apa yang mel4mpau apabila seorang ulama, seorang ustaz yang sepatutnya menyeb4rkan ajaran Islam telefon seorang gadis dan mel4yangkan aksi cium4n.

“Mel4mpau apabila sesorang menghantar mesej kepada seorang wanita tanya ‘hang punya suami ada sebelah atau tidak’. Itu mel4mpau tapi adakah kalian cakap tentangnya?,” soalnya.

Dalam pada itu, Caprice turut memberikan contoh mengenai seorang ahli polit1k negara yang pernah dimasukkan ke dalam penj4ra meskipun bukti kurang jelas.

Ujarnya, berbeza dengan video tular itu yang sudah terang lagi bersuluh namun ramai yang mengatakan ianya pal5u.

“Kalian tahu apa yang gil4, dulu ada seorang ahli polit1k masuk penj4ra sebab ditudvh main bvntut. Video tak jelas, buntvt pun tak nampak tapi boleh masuk penj4ra.”

“Yang ini, sudah terang kalian boleh nampak bur0ng (alat svlit) namun masih ada yang kata benda ini ‘deepf4ke’ (suntlngan). Sejak bila burvng pun boleh ‘deepf4ke’,” katanya.

Dalam pada itu, di akhir video tersebut Caprice turut mengingatkan bahawa dunia sekarang berada di fasa akhir zaman.

“Kalau kalian baca al-Quran dan hadis, orang yang betul tak nampak betul dan orang yang tak betul nampak betul. Selamat datang ke akhir zaman.”

“Kalau kalian tak faham Inggeris, saya faham tapi sekurang-kurangnya tolonglah faham al-Quran dan hadis,” katanya.

“l Stand With U..” – Najib Razak

“Ustaz baru sahaja kehil4ngan arw4h ayah tersayang. Kenapa pula hendak kr1tik dia pada ketika ini?”

Melihat di laman facebook mantan Perdana Menteri Malaysia ke-6, Najib Razak mula memuat naik status menyatakan sokongan padu terhadap UEL.

Dan mempersoalkan kenapa UEL dikrit1k disaat baru kehil4ngan ayahnya yang tersayang.

“Jangan putvs asa Ebit, Allah nak uji kita..” – Kazim Elias

UEL diharap tidak putvs asa dan meneruskan usaha-usaha dkwah serta membantu mereka yang memerlukan.

Saranan itu diberikan pendakwah terkenal, Datuk Mohd Kazim Elias yang memuji usaha dilakukan UEL kerana memberikan inspirasi kepada semua orang untuk membantu golongan sus4h.

Menurutnya, segala yang berlaku kepada UEL merupakan satu uj1an daripada ALLAH untuk mengvji keimanan dan meningkatkan darjat hamba-NYA.

“Apa yang dilalui oleh UEL saya telah lalui dan ia memang sesuatu yang menyedlhkan perasaan. Saya pernah disaantau, diheentam dan dib0lkot.”

Namun ujian tersebut ada hikmahnya dan menghasilkan sesuatu yang baik termasuklah dengan penub0han Pusat Pendidikan Al-Barakah.

“Saya harap UEL jangan paatah hati dan teruslah membantu orang ramai. Nasihat saya, kalau orang heentam kita, nabi lagi ter0k kena heentam.”

Apa yang berlaku ini ALLAH nak uji kita dan nak tunjuk siapa kawan dan siapa Iawan sebenar,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di Pusat Pendidikan Al-Barakah, Manjoi, di sini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas keputusan UEL untuk berehat daripada memberi bantuan secara langsung kepada golongan yang memerlukan itu.

Neelofa dan Nabil Seb4k

Dalam pada itu, UEL sempat berkongsi momen-momen belakang set program MeleTOP ketika bersama hos utama Neelofa dan Nabil Ahmad.

Kongsi UEL, Neelofa khusyuk mendengar kata-katanya dan bertanya soalan berkenaan dakwah dengan penuh hormat kepadanya.

“Nak tahu tak seb4k je atas pentas tadi. Neelofa bila dengar Allah sayang nampak beliau seb4k di MeleTOP.”

“Beliau seb4k, bergenang dan khusyuk mendengar. Subhanallah… Beliau sangat baik orangnya bertanya soalan tentang dakwah dan lain-lain dengan penuh hormat walau waktu di belakang tabir.”

“Nabil pun menangls tadi bila cerita tentang kasih sayang. Allahuakbar. Terima kasih Allah kerana dapat bertemu dengan orang baik-baik,” tulisnya di Instagram.

sumber:info terkini

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Neelofa Dilihat Seb4k, Dan Kelihatan Berg3nang Air Mat4 Gara-Gara UEL"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*