“Petugas Dah Berusaha” -Tular Wanita H4mil Duduk Di Lantai Tren, KTMB Tampil Beri Penjelasan

PUTRAJAYA: Isu seorang wanita h4mil yang duduk di lantai tren Diesel Multiple Unit (DMU) pada 15 Oktober lalu sebenarnya telah diselesaikan dengan baik ketika hari kejadian tersebut.

Menurut kenyataan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB), petugas di gerabak berkenaan telah berusaha mendapatkan tempat duduk bagi penumpang itu namun dia tetap menolaknya.

Sebaliknya, wanita tersebut berteg4s mahu kekal bersama-sama ahli keluarganya dalam koc yang sama apabila berlaku perubahan saat-saat akhir kategori set tren DMU pada tarikh itu.

“Walaupun ada pertukaran set, penumpang yang membeli tiket tempat duduk akan dipastikan mendapat tempat duduk dan petugas sudah berusaha memberikan tempat duduk,” katanya.

TANGKAP layar memaparkan wanita h4mil yang duduk di lantai kerana tidak mahu berjauhan dengan keluarganya dalam koc sama tren DMU. – Foto media sosial

Syarikat rel kebangsaan itu mengulas ins1den tersebut yang dimuat naik sendiri penumpang berkenaan pada 29 Oktober lalu sebelum ditularkan warganet tanpa tahu kisah sebenarnya.

Susulan hantaran tersebut, ramai netizen yang bersimpati dengan nasib wanita meng4ndung itu mengec4m teruk KTMB sedangkan kejadian itu sudah lama berlaku dan telah diselesaikan.

Tinjauan Utusan Malaysia mendapati, ada pengguna media sosi4l membalas hantaran itu dengan tampil menceritakan kejadian sebenar diuruskan baik KTMB pada hari kejadian.

Mereka mengvtuk ker4s tindakan penumpang lain kerana sepatutnya lebih prihatin dengan memberi tempat duduk kepada wanita itu yang tidak mahu berjauhan dengan keluarganya.

Mengulas lanjut, KTMB berkata, ins1den itu melibatkan laluan dari Dabong ke Pasir Mas di Kelantan apabila berlaku lonjakan penumpang yang merentas negeri untuk balik ke kampung.

“Penumpang itu telah beli tiket dua hala pada 13 Oktober di kaunter stesen dan dia tidak mahu ke koc lain kerana mahu dekat keluarga apabila berlaku perubahan set tren,” jelas KTMB.

Bagaimanapun, operator itu memohon maaf dan kes4l atas kejadian yang berlaku bahkan tindakan penambahbaikan dibuat secara berterusan demi keselesaan pada masa depan.

DMU yang dilancarkan Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Dr. Wee Ka Siong pada 11 April lalu, turut menawarkan tiket tanpa tempat duduk jika tiket tempat duduk sudah habis dijual.

Ia mampu memuatkan kapasiti maksimum 360 penumpang termasuk 218 dengan tempat duduk yang melibatkan laluan antara Tumpat di Kelantan sehingga Kuala Lipis di Pahang.

Sumber:limauasamboi

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Petugas Dah Berusaha” -Tular Wanita H4mil Duduk Di Lantai Tren, KTMB Tampil Beri Penjelasan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*