Kec0h rak4man peminta sedekah kena ‘flying kick’ dengan lelaki kacak di Alor Setar

Dalam keadaan ekonom1 yang tidak st.abil, masyarakat juga dilihat turut terk4san dengan keadaan itu sehingga ramai yang mengadv hldup dalam kesus4han akib4t tiada pekerjaan.

Oleh sebab itu, jumlah peng4ngguran semakin meningk4t sehingga mem4ksa segel1ntir masyarakat ‘bekerja’ sebagai pemint4 sedek4h demi sesuap nasi.

SEORANG lelaki yang dikatakan peminta sedek4h tiba-tiba ditend4ng oleh seorang individu lain selepas didakw4 melakukan perkara itu di sebuah kedai makan walaupun telah ditegvr beberapa kali.

Video peminta sedek4h itu ditend4ng juga tul4r di media sosi4l dan difahamkan berlaku di sebuah kopitiam di Jalan Sultan Badlishah, Alor Setar, Kedah.

Menurut seorang pengguna Facebook bernama Nur Hana Zamri, dia berada di lokasi kejadian ketika peminta sedek4h itu terkena ‘flying kick’ oleh seorang lelaki.

“Dia ini selalu mintak sedek4h di situ. Jabatan Kebajikan Masyarakat dah l4rang minta j4ngan bagi duit dekat dia.

“Kopitiam siap letak mula dia dil4rang masuk. Awal tu anggota Rel4 dah lar4ng suruh dia keluar elok-elok.

“Tapi dia masuk jugak keliling satu kopitiam lepas itu mak1 Rel4 dan ac4h-ac4h ambil bend4 macam nak puk0l Rel4 dan g4nggu pelanggan. Payung yang dia pegang tu dia nak pu.kul Rela tu sebab tak bagi dia mintak sedek4h,” katanya.

Seorang lagi pengguna Facebook bernama Ija Zamm berkata, dia juga berada di lokasi sama ketika kejadian berlaku.

Ujarnya, peminta sedek4h itu memang hendak puk0l anggota Rel4 itu dengan payung dan dia bersama keluarga berada di sebelah anggota itu sahaja.

“Terkej0t saya nasib baik tak angkat kuey teow goreng dan teh ais bawa lari masuk dalam.

“Tapi satu nak beritahu, adik ‘handsome’ yang buat flying kick tadi tu memang d4hsyat. Macam Tony Jaa,” katanya.

Tiada sebarang kenyataan rasm1 dari pihak berkuasa dan pemilik kopitiam terb4bit setakat ini, sementara motif sebenar kejadian juga belum dapat dipastikan.

Perkongsian video berdurasi 17 saat itu juga memaparkan aksi pertengk4ran antara mereka berdua selepas lelaki berkenaan melurv pantas mennd4ng peminta sedekah itu keluar dari restoran tersebut.

Kerap minta sedekah dan pernah diberi am4ran oleh KKM?
Selain itu, terdapat juga pended4han daripada seorang individu yang tampil memberikan penjelasan selepas mendapat info daripada s4lah seorang saks1 di tempat kejadian.

Menurut seorang pengguna Facebook, peminta sedekah itu dikatakan pernah ditah4n dan diberi am4ran agar tidak memint4 sedekah di kawasan tersebut oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Hal itu selepas dirinya sering memint4 sedekah di kawasan itu sehingga terdapat premis yang melekatkan poster mengenai lar4ngan individu tersebut untuk masuk.

Difahamkan juga, peminta sedekah itu dikatakan ingin memasuki sebuah kedai sebelum dil4rang oleh pihak dari Jabatan Sukarelawan Malaysia (RELA).

Beng4ng dengan lar4ngan tersebut, peminta sedekah itu dipercayai ingin menyer4ng anggota RELA itu sebelum berlakunya aksi flying kick tersebut.

netizen beri pelbagai reaksi

Menjengah pada ruangan komen, rata-rata netizen dilihat seakan-akan meng3cam tindakan lelaki tersebut serta si perakam kerana tiada usaha melera1kan perg4duhan itu.

Setakat ini, perkongsian itu telah mencapai lebih daripada 400 tanda suka serta dikongsikan sebanyak 130 kali.

Kredit: Facebook Mat Perang

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Kec0h rak4man peminta sedekah kena ‘flying kick’ dengan lelaki kacak di Alor Setar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*