Masih Ingatkah Kisah Yang Gemp4r Di Seluruh Dunia:Mantan G4ngster Yakuza Yang Kini Menjadi Imam Besar Di Jepun (Video)

Hanya Kisah Ringkas.

Kis4h Taki Takazawa, Mantan G4ngster Yakuza Yang Kini Menjadi Imam Di Jepun, Subhanallah!! | Seorang mualaf dari Jepun bernama Taki Takazawa ini ternyata mantan tukang tato yakuza di Jepun.

Yakuza (やくざ atau ヤクザ) atau gokudō (極道) adalah nama dari sind1kat terorganisir di Jepun. Organisasi ini sering juga disebut mafi4 Jepun .

Lelaki yang tadinya penuh tato di tubvhnya telah melewati proses menjadi lebih baik ketika masuk ke agama Islam. Sebelumnya Takazawa bangg4 dengan gaya rambut dan selalu menggunakan baju lengan pendek sambil memamerkan tatonya.

Islam telah mengubah hidupnya menjadi lebih baik. Gaya rambutnya di ubah menjadi pendek dan sekarang ditutupi dengan sorban. Semua tato masih ada tetapi ditutupi oleh baju lengan panjang.

Dia mengenali Islam secara tidak sengaj4 di wilayah Shibuya. Takazawa melihat seseorang dengan kulit dan janggut putih. Orang itu juga mengenakan baju dan serban warna putih.

“Orang itu memberikan sebuah kertas dan menyuruh saya membaca kalimat tertera bersama dia,” ujarnya seperti dilaporkan oleh laman web islamicmovement.orang.

Setelah mengucapkan dua kalimat syahadat Takazawa mengubah namanya menjadi Sheikh Abdullah Taqy Takazawa. Takazawa sebelum masuk agama Islam telah mempelajari berbagai agama.

Akhirnya Takazawa menemukan jati dirinya setelah masuk agama Islam. Setelah menjadi mualaf Takazawa melakukan dakwahnya. Takazawa melakukan haji di Makkah atas undangan dari pemerintah Arab Saudi pada tahun 2008 .

Lalu Takazawa melanjutkan studinya di Arab. Saat studi Takazawa berdakwah tentang agama Islam dan menerima beasiswa.Setelah studinya di Arab, Takazawa diangkat menjadi Imam di sebuah masjid di daerah Kabukicho,Tokyo.

Nama Takazawa menjadi terkenal dan dia menjadi seorang di antara lima imam Masjid besar di Jepun

Sumber Dan Rujukan

Nasihat Media

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Masih Ingatkah Kisah Yang Gemp4r Di Seluruh Dunia:Mantan G4ngster Yakuza Yang Kini Menjadi Imam Besar Di Jepun (Video)"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*