Masyaallah: “Orang Tu Ada Hubungi Ustz Kazim” -Ustz Wadi Kongsi Cerita Sebenar Apa Yang Berlaku Terhadap Ustz Kazim

Doakan Yang Terbaik Buat Kesihatan Ustaz Kazim Ye

Kuala Lumpur : Sebelum ini Dato’ Ustaz Kazim Elias ada berkongs1 pengalaman dirinya disi.hir bila mana dirinya terjumpa abu gambarnya yang dib4kar sehingga kakinya memben.gkak selepas terlangkah abu berkenaan. Baru baik dari tidak menggunakan tongkat, baru ini sekali lagi Ustaz Kazim memperlihatkan muk4nya yang seakan melepvh angkara “ai.n (pandangan mat4) yang mana keadah rawat.annya perlu mandi di hulu sungai meng4dap matahari bagi membuang sih.ir berkenaan.

Hal ini mendapat perhatian dari Ustaz Wadi Anuar yang ada menziarah1 Ustaz Kazim di rumahnya. Menurut penceramah terkenal ini, ketika berbual-bual itu, Ustaz Kazim menjelaskan sebab kenapa dirinya disih.ir. Ini bukan kali pertama, tapi sudah lima kali. Perkongsian Ustaz Wadi ini dikongsikan di Tik Tok atas nama @bijakmentari. Perbuatan sih.ir sebenarnya sudah wujud ketika Rasulullah masih hidup di mana keka.sih Allah yang maksud ini sendiri pernah disi.hir oleh seorang Yahudi bernama Labid bin Aksam dari Bani Zuraiq.

Ahli s1hir ini telah men.cur1 sikat rambut Nabi SAW beserta rambut yang terdapat pada sikat berkenaan sebelum membuat satu pat.ung menyerupai Nabi daripada lilin, lalu diti.kam dengan sebelas bil,ah jar.um dan disimpul dengan sebelas ikatan. Maka dicamp4kkan ke dalam tela.ga keluarga Zarwan di mana telaga Nabi SAW selalu mandi.

Maka setelah Nabi SAW mandi di telaga tersebut, ditakdirkan, baginda terkena sih.ir selama 40 hari. Inilah disebut Ilmu san.tau yang banyak di gunakan oleh bom.oh-bom.oh pada hari ini. Dalam perkongs1an ini, Ustaz Wadi menjelaskan, dirinya ada menziarahi Ustaz Kazim.

Dan dia kata kat saya hat1-hat1 sebab ustaz pun banyak teg.ur orang. Dan saya rasa benda tu tak jauh. Memang saya pernah hadapi. Saya ada tegur orang, memang orang mar.ah saya betul-betul. Macam baru ini saya ada tegur tentang suami-suami yang tidak memberikan nafkah kepada para isteri. Orang mar.ah saya. Sebahagianlah. Daripada sejuta, ada 10 orang. Katanya “Ustaz tahu tak ada video Ustaz membuatkan kami berg4duh, nie dah seminggu kami berg4duh. Isteri saya ungk1t macam-macam.

Saya kata memang tak bagi nafkahkah? Dia jawab, bukan tak bagi, kurang. Katanya lagi,pikiaq guna otak la sikit Ustaz, nak cakap tu, bukan semua orang berkemampuan nak bagi naf.kah kat isteri. Ustaz cakap macam nie, kami dah berc.erai ni. Siapa dia nak tangg.ung,” katanya orang itu.

Tambah Ustaz Wadi, Nabi pernah sebut. “Cukuplah dos.a seorang suami yang menga.baikan nafk.ah ke atas isterinya. Yang tu pun dah besar Nabi kata. Dah membuatkan seseorang suami yang mendirikan qia,m 1000 rakaat, untuk masuk nera,ka bila dia abai,kan isteri dia. Itulah pentingnya beri naf.kah pada isteri. Kalau tak boleh masuk nera,ka,” jelasnya.

Cab4ran dakwah masa akan datang, dim4rahi orang islam sendiri. Dalam pada itu, Ustaz Wadi turut menjelaskan, cab4ran berdakwah pada masa akan datang berbeza dan menyed.ihkan bila yang menegur itu, orang isl.am sendiri. Bila ramai dengar kamu, rupanya di belakang sana yang dengar kita pelbagai latar belakang. Ada yang sangat menyayangi kita dan ada yang sangat memb.enci kita. Bila dah ceramah saya tersebar ke merata-rata dalam Malaysia nie, kumpulan yang kedua telefon saya.

“Ustaz, kalau Ustaz nak cakap, tolong bercakap benda yang masuk ak.al. Dia kata dia itu islam. Saya islam Ustaz, saya beriman dengan rukun iman yang ke-6 tapi bila Ustaz cakap terlalu mera.pu, Nabi naik ke langit, naik buraq, pergi syurga, pergi tengok nera.ka, kami malu Ustaz. Cerita-cerita macam ini, kami malu dengan kawan-kawan kami yang belum islam. Lama dia bersembang, dia ajak kawan-kawan dia pulak untuk nasihatkan saya. Jangan cerita benda-benda yang luar daripada akal.

“Nabi mendengar batu dan pokok memberi salam. Dia kata, jangan lebih-lebih Ustaz. Batu mana boleh bercakap Ustaz? Ustaz tunjuk kat saya kejap. Ustaz batu mana bercakap. Tuan-tuan, ini bukan di Russia tau, ini di Malaysia. Telefon bertalu-talu. Bagi tahu supaya saya cakap ajaran Isl.am yang sebenar. Aik, ajaran Islam yang sebenar mana pulak dah, jenuh saya nak cari.

Credit : Apkes, Ustaz Wadi Anuar, Ustaz Kazim Elias.

Via:Media Tular

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Masyaallah: “Orang Tu Ada Hubungi Ustz Kazim” -Ustz Wadi Kongsi Cerita Sebenar Apa Yang Berlaku Terhadap Ustz Kazim"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*