Hanya Melihat Sebelah M4ta, Pemuda Meluahkan Rasa Sedih, “Aku Tak Macam Orang Lain..”

Hanya Melihat Sebelah M4ta, Pemuda Meluahkan Rasa Sedlh, “Aku Tak Macam Orang Lain..”

Bukan mudah bagi mencari sem angat dan kek uatan jika berdepan kekurangan yang ada dalam diri. Suka mahupun tidak, perlu sentiasa bersyukur sekali gus mengabaikan cem uhan orang sekeliling.

Bagi seorang pemuda yang dikenali sebagai Rizwan, dia mengakui dirinya tidak sempurna kerana memiliki kekurangan dari segi fizikal sehingga berkon gsi apa yang terbuku di hatinya selama ini.

“Aku faham aku tak sempurna macam orang lain,” tulis pemuda berusia 22 tahun itu menerusi satu video di aplikasi TikTok.

Menerusi video berdurasi 15 saat itu, dia yang mesra dipanggil Wan dipercayai menghasilkan rakaman suara lua hannya berhubung keadaan fizikal yang hanya dapat dilihat dengan sebelah mata.

“Jangan dengan aku tau, sebab aku tak handsome. Nanti kalau kawan-kawan kau tanya, kau juga yang malu dapat boyfriend macam aku. Lebih pun tidak, kurangnya banyak,” katanya.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan pu nca pemuda tersebut mengalami kurang upaya penglihatan namun tetap berfikiran positif selain komen semangat diterima daripada warganet.

Rata-rata mendoakan Rizwan supaya ta bah dengan kekurangan dihadapinya serta menyifatkan semua ciptaan Allah SWT adalah sempurna di sisiNya.

Jangan ban gga dengan kelebihan diri, jangan juga hin a mereka yang mempunyai kekurangan diri. Semua yang berlaku ada hikmah tersendiri dan setiap insan perlu belajar untuk menerima takdirNya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Hanya Melihat Sebelah M4ta, Pemuda Meluahkan Rasa Sedih, “Aku Tak Macam Orang Lain..”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*