‘M4khluk halvs sorok saya’ Remaja Ni Beritahu Dekat Mana Dia Kena S0rok

Remaja berusia 13 tahun yang hil4ng 30 jam dalam kejadian 12 Januari lalu sebelum ditemui selamat, percaya dirinya dis0rok makhlvk halvs di sebatang pokok terap yang terletak kira-kira 40 meter dari rumahnya di Kampung Pasir Linggi di sini.

Susulan peristiwa tersebut, Muhammad Iznun Al Azim Mahadi, 13, berkata, selepas ini dia tidak lagi akan membuang air kecil di kawasan sem4k.

Cerita remaja itu, sepanjang hil4ng, dia tidak mengingati apa yang berlaku pada dirinya selain berasa hanya seperti tertidur selama satu jam dan ditemukan penduduk kampung.

Pelajar tingkatan satu hil4ng selepas kencing dalam sem4k

“Saya percaya m4khluk halus sor0k saya. Makhluk halus membawa saya ke kawasan pokok terap yang terletak berhampiran sungai,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini semalam.

Sejak kejadian itu, dia tidak lagi tinggal di kampung tersebut kerana berasa bimb4ng kena sor0k lagi.

Sementara itu, bapa saudara Azim, Azizul Rahman Hamzah, 46, ketika dihubungi berkata, sejak dua hari lalu, Azim berada di bawah jagaan bapa kandungnya di Kampung L4bok, Machang.

Katanya, mengikut nasihat pengamal perubatan Islam yang membantu proses mencari baru-baru ini, m.akhluk halus di kawasan itu dipercayai ‘masih berminat’ dengan Azim.

“Azim dikatakan tidak boleh tinggal di rumahnya di Kampung Pasir Linggi di sini kerana bimb4ng diambil m4hkhluk halus itu sekali lagi.

Demi keselamatan, buat sementara waktu ini dia akan tinggal bersama bapanya dan mungkin juga akan bersekolah di Machang selepas ini,” katanya.

Ibu Azim pula, Khairul Nisyab Hamzah, 45, berkata, dia bersyukur apabila anak bongsu daripada empat beradik itu semakin pulih sem4ngatnya.

Katanya, selain meminta pertolongan pihak berkuasa dan orang kampung, dia turut menggunakan khidmat lapan orang pengamal perubatan Islam bagi mengesan jejak anaknya.

“Kumpulan pengamal perubatan mengatakan Azim berada di kawasan pokok terap itu dan pelbagai cara dilakukan termasuklah membaca al-Quran dan mengalunkan azan.

“Akhirnya, selepas pengamal perubatan itu berunding dengan m4khluk halus itu, tidak lama kemudian Azim ditemukan seorang penduduk di sebuah jambatan kira-kira dua kilometer dari rumah dalam keadaan lem4h serta keb1ngungan,” katanya.

Kata Khairul Nisyab, mereka tinggal di kampung itu sejak 20 tahun dan ini kejadian pertama menimp4 anaknya.

“Beberapa tahun lalu, terdapat seorang anak Orang Asli di kampung ini yang hil4ng disor0k makhluk halus, namun berjaya ditemukan semula. Penduduk percaya kejadian orang hil4ng secara mist3ri dan dikembalikan dalam keadaan lem4h kerana dipercayai menjadi laluan ker4mat alam gh.aib,” katanya.

Tambahnya, pokok terap tumbuh di situ sebelum mereka sekeluarga tinggal di kawasan itu.

Katanya, mereka tidak menyangka pokok terap setinggi sembilan meter itu dihun1 m4hluk halus.

Sebelum ini, akhbar ini melaporkan, remaja lelaki yang dilaporkan hil4ng selepas membuang air kecil dalam sem4k berhampiran rumahnya ditemukan selamat di Kampung Pasir Linggi.

Ketua Polis Daerah Gua Musang, Superintenden Sik Choon Foo berkata, mangs4 ditemui pukul 5.30 petang dalam keadaan lem4h kira-kira dua kilometer dari rumahnya.

Sumber : UTUSAN ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "‘M4khluk halvs sorok saya’ Remaja Ni Beritahu Dekat Mana Dia Kena S0rok"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*