Keg4galan skuad Harimau Malaya Piala AFF 2020, TMJ ded4h kenapa dia pula jadi k4mbing hitam

Kuala Lumpur: “Saya sebenarnya kambing hit.am.” Itu penjelasan pemilik Johor Darul Ta’zim (JDT), Tunku Ismail Sultan Ibrahim di sebalik kenyataan pelbagai pihak termasuk netizen yang meny3rang bertalu-talu di media sosi4l bahawa beliau adalah dal4ng atau ‘tangan gh4ib’ dalam pemilihan skuad Harimau Malaya selama ini.

Malah, pended4han Tunku Ismail yang juga Tunku Mahkota Johor (TMJ) bersama sebuah stesen televisyen swasta dan portal hari ini mendedahkan bahawa beliau selama ini tidak pernah menyek4t atau engg4n memberikan kerjasama untuk melepaskan pemain JDT menyar.ung jersi skuad kebangsaan.

Tunku Ismail berkata, isu memb4bitkan beliau dikatakan ‘tangan gh4ib’ adalah tind.akan pihak tertentu yang engg4n bertanggungjawab terhadap mas4lah memb4bitkan skuad kebangsaan.

Beliau berkata, keg4galan skuad Harimau Malaya pada kejohanan Piala AFF 2020 baru-baru ini disebabkan kurang perancangan jitu selain tindakan pengurusan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) mengubah keputu.san pada saat akhir.

“Isu kepada ‘tangan gh4ib’ ada beberapa pihak nak lepas tangan semua nak selamatkan kepala masing-masing kegag4lan perancangan termasuk kerja sebagai seorang jurulatih g4gal dan tiada pended4han perkara sebenar kepada pihak media dan semua.

“Jadinya sayalah k4mbing hit4m… Saya tiada kena mengena dengan semua ini… Saya tak kecew4 dikaitkan dengan semua ini dan tidak peduli.

“Jangan kerana nak selamatkan kepala masing-masing mainkan persepsi TMJ control (kawal) segalanya.

“Jika saya adalah tangan gha1b atau ganggu skuad kebangsaan, kita tak beri Ariff Aiman iaitu pemain paling bernilai musim ini. Jurulatih yang pilih Syafiq Ahmad dan Akhyar Rashid..maaf nak cakap bukan pemain ini tak bagus tapi minit perlawanan kurang…tapi bila jurulatih mahukan juga saya ikut saja,” katanya.

Sebelum ini, persiapan skuad Harimau Malaya kendalian Tan Cheng Hoe khususnya menjelang saingan Piala AFF di Singapura bulan lalu dilihat cacamarba apabila pasukan hanya sempat berlatih bersama skuad penuh selama dua hari sebelum terbang ke Kota Singa.

Malah, pasukan juga langsung tidak diuj1 dalam mana-mana perlawanan persahabatan, di mana kek4ngan utama adalah disebabkan perlawanan akhir Piala Malaysia yang hanya berakhir dua hari sebelum pasukan ke Singapura.

Akhirnya, pasukan negara gag4l melepasi peringkat kumpulan Piala AFF yang kemudiannya menyaksikan jurulatih, Tan Cheng Hoe mengundurkan diri selepas dikr1tik hebat oleh peminat bola sepak tanah air di atas keg4galan itu.

Sementara itu, Tunku Ismail yang kini berada di Dubai dalam rangka perlawanan persahabatan memb4bitkan JDT turut memaklumkan bahawa kegag4lan skuad kebangsaan adalah tanggungjawab FAM dan jurulatih sendiri yang g4gal dalam menyusun jadual dengan sempurna selain meletakkan sasaran tidak relevan.

“Keg4galan skuad kebangsaan yang s4lah adalah FAM sendiri, jurulatih iaitu Cheng Hoe kerana tiada komunikasi dengan pihak media dan penyokong untuk ceritakan apa yang berlaku.

“Mereka tidak beritahu ada pemain yang tidak bermain untuk pasukan kebangsaan seperti Matthiew Davies, Corbin Ong, Natxo Insa dan Syamel Kutty Abba kerana keced3raan.

“Saya pun p3lik kenapa jurulatih tidak memanggil pemain seperti Farizal Marlias dan juga Syafiq Rahim yang kita ketahui dia adalah pemain tengah terbaik ketika ini,” katanya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Keg4galan skuad Harimau Malaya Piala AFF 2020, TMJ ded4h kenapa dia pula jadi k4mbing hitam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*