“Ya Allah Abang..” seharian panggilan telefon tak berjawab, isteri temui suami dlm keadaan menyay4t hati. PDRM ded4h apa terjadi

Perasaan tidak sedap hati seorang isteri setelah panggilan kepada suaminya tidak berjawab lebih sehari membawa kepada penemuan m4yat suaminya dalam keadaan berikat di rumah sewa mereka di Kampung Chenaga, Repah, di sini, petang tadi.

Dalam kej4dian kira-kira jam 3 petang itu, mngsa, Mohd. Mazlan Mahadi, 26, disahkan telah meningg4l dunia oleh pasukan paramedik yang tiba di l0kasi kej4dian.

Menurut rakan baik isteri mngsa, Aina Kamaruzaman, 38, dia yang tinggal berhampiran bergegas ke l0kasi kejadian sebaik menerima panggilan dari rakan baiknya, Maztura Osman, 26, untuk segera datang ke rumah sewanya yang tidak dapat dibuka.

“Masa saya sampai, anggota b0mba telah membantu membuka pintu rumah yang masih dalam keadaan berkunci. Rakan baik saya tiada kunci rumah kerana kunci rumah dipegang suaminya. Dia dapat lihat keadaan suaminya itu dari luar rumah tingkap bilik utama mereka.

Ikutkan, rakan baik saya sudah hampir seminggu berada di kampungnya di Pulau Gadong, Melaka kerana tidak sihat dan mereka baharu sahaja menyambut hari lahir anak mereka Sabtu lalu di sana. Suaminya pulang kembaIi ke rumah sewa mereka di Tampin ini,” katanya ketika ditemui di Kampung Chenaga, Repah, di sini, tadi.

Aina berkata, pasangan suami isteri berkenaan yang turut bersama-sama dengannya membuat kerja amal b4dan bukan ker4jaan (NGO) bagi membantu tahfiz baru kira-kira setahun menyewa di lokasi tersebut dan sepanjang pengetahuannya arwh tidak mempunyai mus0h.

Sementara itu, Ketua P0Iis Daerah Tampin, Superintenden Anuwal Ab Wahab menyatakan siasatan lanjut sedang dijalankan bahagian jen4yah Ibu Pejabat P0Iis (lPD) Tampin dan F0rensik Ibu Pejabat Kontinjen (IPK) Negeri Sembilan.

Menurutnya, berdasarkan sias4tan awal pihaknya mengesy4ki terdapat uns0r jen4yah dalam kem4tian tersebut berdasarkan keadaan m4yat yang ditemui dalam keadaan terikat.

Kita percaya susp3k merupakan individu yang dikenali mngsa berikutan tiada kes4n pec4h masuk ke dalam rumah sewa berkenaan.

“Kes disi4sat di bawah Sksyen 302 Kanun Kesksaan dan m4yat mngsa di bawa ke Hspital Tuanku Ja’afar (HTJ) di Seremban bagi pr0ses bed4h si4sat,” katanya.

Salam tkziah buat Puan Maztura dan keluarga. Semoga tabah atas kehiIangan suami tercinta. Moga r0hnya ditempatkan bersama para solihin. Alfatihah.

sumber:konline

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“Ya Allah Abang..” seharian panggilan telefon tak berjawab, isteri temui suami dlm keadaan menyay4t hati. PDRM ded4h apa terjadi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*