Baru Je KJ Cakap Nak Sam4n, Sekali Abu Syafiq Mahu Sam4n Balas KJ. Jumlahnya Memang Pening KJ Nak Bayar

SHAH ALAM – Pendkwah bebas Mohd Rasyiq Mohd Alwi yang juga dikenali sebagai Abu Syafiq bercadang untuk membuat s4man balas sebanyak RM500 juta terhadap Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin Abu Bkar.

Ia selepas Khairy dilaporkan telah memfailkan sam4n fitn4h terhadap kenyataannya mengenai isu program vaks1nasi Cov1d-19 kerajaan.

“Saya akan sam4n balas RM500 juta. S4man menteri-menteri ‘sedap sikit’ sebab poket mereka ‘berkepok’,” katanya menerusi satu hantaran di Instagram miliknya pada Khamis.

Media pada Khamis melaporkan bahawa Khairy telah memfailkan s4man fitn4h terhadap Abu Syafiq dan bekas Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Lokman Noor Adam di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 25 Januari lalu.

Sam4n itu dibuat susulan tulisan dalam talian antara 20 Oktober tahun lepas hingga 10 Januari tahun ini berkaitan program vaks1nasi Covd-19 kerajaan.

Sam4n tersebut difailkan melalui tetuan Rashid Zulkifli selepas defendan engg4n mematuhi tuntutan Khairy antaranya supaya dkwaan-dkwaan mereka dipadam pada 16 Januari lalu.

Menurut laporan, Khairy menuntut ganti ru.gi am, ganti ru.gi teladan dan ganti ru.gi ter0k serta perintah supaya status dipertikaikan dipadam serta permohonan maaf di media sosial dan beberapa portal berita.

Dalam pada itu, Abu Syafiq menerusi satu hantaran berasingan sebelum itu turut menyatakan bahawa dia akan memadam segala hantaran dan video vksin berkait dengan Ahli Parlimen Rembau itu.

Defendan juga diarahkan menulis dan menyiarkan permohonan maaf kepada Abu Syafiq di laman Facebook dan YouTube. – Foto IG/@ustazabusyafiq (Gambar kecil tangkap layar hantaran Instagram Abu Syafiq)

Terdahulu Ustaz Abu Syafiq Menang S4man, Ini Jumlah Wang Pampasan Yang Dia Bakal Terima

KUANTAN: Mahkamah Sesyen Kuantan hari ini mengarahkan seorang eksekutif kaunselor, Hamidah Rapaee membayar pampasan RM100,000 dan ganti ru.gi teladan RM20,000 kepada pendkwah bebas, Abu Syafiq Al-Asy’ary berhubung kenyataan fitn4h yang dibuat melalui media sosi4l, dua tahun lalu.

Hakim Mahkamah Sesyen turut membenarkan injunksi mel4rang Hamidah mengulangi perkataan fitn4h dalam mana-mana penerbitan atau penyiaran.

Menurut salah seorang peguam yang mewakili Abu Syafiq, Nurul Hafidzah Hassan, defendan juga diarahkan menulis dan menyiarkan permohonan maaf kepada Abu Syafiq di laman Facebook dan YouTube.

“Sam4n sivil tersebut terpksa diambil oleh Abu Syafiq bagi membersihkan namanya setelah percubaannya untuk menyelesaikan kr1sis tersebut secara baik, tanpa melibatkan proses mahkamah gag4l apabila defendan engg4n memadam fitn4h yang telah dimuatnaik di akaun media sosial beliau dan engg4n meminta maaf.

“Keput.usan kes s4man sivil tersebut merupakan bukti kukuh yang mahkamah bersetuju dengan hujahan-hujahan peguam Abu Syafiq yang laman Facebook beliau telah digod4m dan beliau tidak pernah mengk4firkan seorang pendkwah bebas iaitu Ustaz Ebit Lew.

“Jelas di sini yang plaintif tidak pernah memfitn4h mana-mana pihak dan kesemua tud.uhan dan dkwaan ke atas beliau adalah fitn4h,” kata Nurul Hafidzah, menerusi satu kenyataan di sini, hari ini.

Pada bulan Jun tahun lalu, Abu Syafiq berjaya mendapatkan maklumat daripada Facebook mengenai asal-usul komen di Facebook yang menggunakan namanya.

Antara maklumat penting yang diperoleh Abu Syafiq termasuk emel dan maklumat berkaitan mengenai dua akaun palsu yang telah digunakan di Facebook dengan tujuan dipercayai untuk meny4mar dan mengej.ek plaintif termasuk membuat kenyataan berb4ur fitn4h dan memberi gambaran bahawa semua kenyataan tersebut dimuatnaik oleh beliau.

Berikut catatan Abu Syafiq di IG milik beliau

“SAYA MENANG SAMAN. Alhamdulillaah.

“Hari ini 11/1/2022 Selasa selesai sahaja saya menunaikan Ibadah Umrah. Team Peguam saya yang hebat dari Firma Guaman @hafidzahhassan telah memaklumkan keputu.san Mahkamah kes Saman saya terhadap pemfitn4h bahawa saya sebagai Plaintif telah MENANG dan pemfitn4h Defendan kalah perlu mohon maaf secara terbuka dan bayar ga.nti rugi kepada saya.

“Tak sangka berita gembira ini saya dapat ketika saya berada di Ka’abah Masjid H4ram di Mekah.

“Terima kasih diucapkan kepada Puan Nurul Hafidzah @hafidzahhassan dan teamnya yang hebat baik dan ceria.

“Tidak lupa juga ribuan terima kasih buat semua ahli keluarga saya kerana mendoakan kemenangan ini. Allah maqbul doa anda sekalian. Alhamdulillah.

“Buat pemfitn4h dan pemimpin-pemimpin yang z4lim. Segeralah bert4ubat sebelum terlambat.

– Ustaz Abu Syafiq. www.instagram.com/ustazabusyafiq

11/1/2022.
Di Hadapan Ka’bah Musyarrafah, Masjidil H4ram Makkah Al-Mukarramah.

“Alhamdulillaah.

sumber:astro awani

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Baru Je KJ Cakap Nak Sam4n, Sekali Abu Syafiq Mahu Sam4n Balas KJ. Jumlahnya Memang Pening KJ Nak Bayar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*