Anak Mandi Sampai Banjir Rumah, Reaksi Tenang Bapa Pula Raih Perhatian

Melayan kerenah kanak-kanak bukanlah satu tuhas yang mudah tetapi memerlukan kesabaran yang tinggi. Kanak-kanak yang sedang membesar mempunyai imaginasi yang tinggi dan daya pemikiran mereka juga diluar kotak dan kiat sebagai ibu bapa haruslah selalu bersabar dan bijak menangani situasi.

Sama juga seperti situasi yang dialami bapa ini yang mengalami situasi di mana kenakalan anak-anak membuatkan rumah menjadi “m4ngsa” permainan mereka iaitu bermain air sehingga rumahnya banjir gara-gara dua kanak-kanak itu sedang mandi manda sambil bermain main.

Kebiasaanya memang setiap kali waktu mandi, ianya akan bertukar menjadi waktu bermain bagi kanak-kanak pada usia seperti itu, masih kecil dan tiada apa di fikiran mereka selain hanya bermain2. Malah rata-rata netizen juga turut sama terkejut dan geli hati melihat keadaan rumah yang banjir akib4t mereka bermandi manda itu.

Reaksi ayahnya itu yang harus dipuji kerana ayahnya itu tidak memarahi ataupun bertindak secara kasar tetapi hanya bertenang sahaja sambil mengambil video anak-anak itu bermandi manda sambil membanjiri di bahagian dapur mereka.

Video:

IMG_6280

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warga net turut terhibur melihat situasi yang dikongsikan ini. Malah ada yang turut memuji sikap tenang si bapa itu yang hanya membiarkan sahaja anak-anaknya berseronok tanpa mengeluarkan suara “tarzan”.

Komen Netizen:

Sumber sinar. Viral

Be the first to comment on "Anak Mandi Sampai Banjir Rumah, Reaksi Tenang Bapa Pula Raih Perhatian"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*