Bimb4ng anak kembali balas dend4m, ini permintaan ibu kpd pihak berkuasa

Yan: “Walaupun dia (anak) buat pada kami, baik burvk…dia tetap anak mak cik,” kata Salmiah Man, 66, isteri kepada warga em4s yang dip.ukul dan ditend.ang anak tirinya semalam.

Menurutnya, dia dan suaminya berharap anaknya itu dihu.kum penj4ra serta mendapatkan rawatan kerana perbuatannya boleh meng4ncam nyaw4 mereka.

Dalam kejadian itu, suaminya, Nordin Ahmad, 72, ceder4 di telinga dan tangan kiri selepas dip.ukul serta ditend.ang anak tirinya berusia 29 tahun kerana tidak memberikan wang untuk membeli dad4h.

Kejadian berlaku pada 8.30 pagi di pekarangan rumah mereka di Kampung Ruat di sini, sebelum rakaman video kejadian itu tular di Facebook (FB).

Berikutan itu, suspek yang memiliki kad orang kurang upaya (OKU) pes4kit ment.al ditahan polis pada 6.45 petang di Kampung Lubuk Iboi di sini selepas bapa tirinya membuat laporan polis.

Salmiah dan Nordin duduk lokasi dia diser4ng anaknya di pekarangan rumahnya di Kampung Ruat, Yan semalam. Foto Zuliaty Zulkiffli

Salmiah ketika ditemui hari ini berkata, anak kedua dari tiga beradik itu sudah lama terb4bit dalam pen4gihan dad4h kerana terpeng4ruh dengan rakannya.

Menurutnya, sebelum ini mereka pernah melaporkan kepada Agensi Anti D4dah Kebangsaan (AADK) mengenai pemb4bitan anaknya itu kerana bimb4ngkan keselam4tan mereka kerana anak lelakinya kerap meng4muk jika tidak diberi wang untuk membeli d4dah.

“Dia selalu balik sini… mak cik bagi dia makan dan selalu dia mintak duit. Kadang-kadang sampai RM50 tetapi semalam pak cik minta bagi RM10 sahaja sebab nak berjimat menyebabkannya terus ber4ng dan meng4muk.

“Dia masuk ke dalam rumah untuk ambil surat OKU ment4l dia sebelum keluar dan tend4ng pak cik dari belakang,” katanya.

Nordin pula berharap pihak berkuasa dapat menahan anak tirinya lebih lama kerana bimb4ng lelaki itu akan pulang memb4las dend4m.

Katanya, dengan kejadian yang memb4bitkan pen4gih dad4h yang berlaku sejak akhir-akhir ini sehingga s4nggup memb.unuh ibu bapa sendiri menyebabkan mereka bimban.g kejadian itu boleh berlaku sekiranya anak tirinya dibe.baskan.

“Sampai sekarang saya masih traum4, t4kut dia datang sini balas dend4m,” katanya yang turut mengal4mi keced3raan di rusuk kanan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Yan Deputi Superintendan Shahnaz Akhtar Haji berkata, suspek kini direm4n sehingga Jumaat ini untuk membantu sias4tan.

“H4sil uji4n saringan awal air kencing terhadapnya juga mendapati dia neg4tif d4dah.

“Polis juga sudah memanggil tiga individu yang terb4bit memu.kul suspek dalam video yang turut tular semalam dan seorang daripadanya hadir ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Yan pada malam tadi, manakala dua lagi datang pagi hari ini untuk memberi keterangan.

“Kita minta orang ramai jangan ambil tind4kan sendiri (memu.kul) dan sebaiknya terus memaklumkan kepada pihak polis untuk diambil tindakan,” katanya.

Shahnaz berkata, kes disi4sat mengikut Sek5yen 323 K4nun Kesek54an dan Sek5yen 18 A Akta Kegan.asan Rumah Tangga (AKRT) 2012.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Bimb4ng anak kembali balas dend4m, ini permintaan ibu kpd pihak berkuasa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*