“BUNYI tanah rvntuh sangat pel1k… seperti..” Saksi bagitahu apa yg dia nampak sebelum rakan tert1mbus paras d4da

“BUNYI tanah rvntuh sangat p3lik… seperti petir berdentvm,” ujar Anjuzil Andrew yang menyaksikan pergerakan tanah turun dari kawasan berbukit di lokasi kejadian pada petang Khamis.

Menceritakan kejadian di Jalan Teratai 1/2J, Taman Bukit Permai 2 Ampang, Selangor itu, Anjuzil yang bekerja sebagai kontraktor Air Selangor memberitahu, pada masa kejadian dia bersama empat lagi rakan sedang membuat kerja-kerja meng0rek bagi mencari paip di kawasan sekitar bukit berkenaan kira-kira pukul 4 petang.

“Dalam pukul 5, hujan turun dan kami beredar duduk dalam lori untuk berteduh. Kami datang dengan dua lori, saya bersama supervisor manakala pemandu bersama dua lagi pekerja warga Bangladesh.

“Disebabkan bekerja sebagai kontraktor, kami perlu memaklumkan keadaan semasa kepada juruteknik Air Selangor.

“Jadi rakan saya yang juga pemandu bersama pekerja Bangladesh keluar untuk ambil gambar kawasan kerja yang dilakukan.

“Tiba-tiba pukul 5.30 petang berlaku tanah rvntuh dan kami semua keluar dari lori untuk menyelam4tkan diri. Saya mencari pemandu yang pergi mengambil gambar tapi tak jumpa… hanya nampak telefon bimbit dia sahaja,” ceritanya.

Keadaan semasa operasi mencari dan menyelamat tiga lagi mangs4 tertimbus.
Menurut Anjuzil yang berasal dari Sabah ini, semasa mencari dia melihat pemandunya sudah tert1mbus sehingga paras dad4.

“Pekerja Bangladesh yang pergi bersamanya untuk ambil gambar dilihat cuba meng0rek tanah dengan tangan nak tolong keluarkan pemandu tapi tak sempat.

“Kami hanya berjaya menyelamatkan diri sahaja,” ujarnya sed1h ketika ditemui wartawan di lokasi kejadian.

Melihatkan kejadian yang berlaku dengan matanya sendiri, Anjuzil mengakui tanah rvntuh berlaku dengan sangat pantas dan hanya dalam beberapa saat sahaja ia sudah menlmbus kawasan sekitar termasuk rumah berhampiran.

Tambahnya, dia berdoa supaya rakan pemandunya yang berbangsa India berjaya diselamatkan pasukan penyelamat.
Dalam kejadian tersebut, tiga mangs4 dikhuatiri masih tert1mbus, manakala dua lagi sudah ditemui.

Mangs4 pertama berjaya dikeluarkan jam 6.54 petang manakala mangs4 kedua yang dipercayai pasangannya ditemui jam 7.53 malam namun disahkan mennggal dunia pada jam 9.15 malam.

Pasukan penyelamat kini berusah4 mengesan tiga lagi mangs4 yang dikhu4tiri masih tert1mbus memb4bitkan dua penduduk perumahan itu dan seorang pekerja kontraktor syarikat penyelenggaraan Air Selangor.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "“BUNYI tanah rvntuh sangat pel1k… seperti..” Saksi bagitahu apa yg dia nampak sebelum rakan tert1mbus paras d4da"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*