S4nggup Berlakon Adeg4n P4nas Dgn Zul Ariffin, Ini Biodata Siti Hariesa Pelakon Perempuan Itu

Biodata Siti Hariesa Pelakon Perempuan Itu. Siapakah pelakon cantik bernama Siti Hariesa? Beliau merupakan seorang pelakon dan juga bekas peserta DFKL 2019. Kini, beliau muncul dalam drama terbaru berjudul ‘Perempuan Itu’ yang akan menemui penonton tidak lama lagi.

Kita dikejvtkan dengan satu kontroversl hari ini setelah dihidangkan dengan klip ‘trailer’ yang agak menjol0k mata, luar dari kebiasaan. B4bak men4nggalkan baju dari pandangan belakang manakala Hariesa menyuapkan whipped cream ke dalam mulut Zul sebelum menghabiskannya.

kandungan klip pendek ini seakan-akan mempromosikan agend4 p4nas, semestinya akan menarik minat ramai netizen untuk menonton. Saksikan salinan Klip trailer di bawah

Klip trailer ini telah dipadam setelah menerima kec4man netizen, tidak sampai 24 jam klip ini ditarik semula. Persoalan sekarang, siapa pelakon yang membintangi Perempuan Itu?

Biarpun ada yang mempertah.ankan di ruangan komen dengan berkata watak wanita itu telah dilakonkan oleh seorang lelaki ketika penggambaran bab4k panas terb4bit, ramai masih meras4kan babak sebegitu rupa hanya mendatangkan kesan neg4tif kepada kanak-kanak dan remaja yang bakal menontonnya.

Bukan hanya Zul yang menjadi mangs4 kec4man, malah nama Siti Hariesa juga terp4lit dalam ruangan komen.

“Masa berlakon dua dua tak rasa pape ke. Takde rasa bersal4h ke adoi lahai.”

“Serius la malaysia buat cerita macam ni?”

“Payah ibu bapa sekarang nak didik anak..sana sini peng4ruh.”

Biodata Siti Hariesa

Nama Popular: Hariesa DFKL

Asal: Kuala Lumpur

Bangsa: Melayu

Agama: Islam

Kerjaya: Pelakon

Penglibatan: Bekas peserta DFKL 2019 / Perempuan Itu 2022 / Life Lila 2022

Drama: Utusan Cinta Buat Adam (2019) / Perempuan Itu 2022 / Life Lila 2022

Laman Sosial:

Instagram: Laman Rasmi instagram

Untuk pengetahuan, Hariesa dicun.gkil menerusi DFKL 2019 dan mula mendapat perhatian menerusi drama Life Lila dan Pink Smile; kedua-duanya ditayangkan di saluran TV3. Menariknya, raut wajah Hariesa selalu dikatakan mirip seorang lagi pendatang baharu, Siti Khadijah Halim oleh peminatnya.

Terdahulu, drama Perempuan Itu yang turut menampilkan Mimi Lana pernah menjadi bualan ramai setelah salah satu watak dalam drama itu ditawarkan kepada usahawan sensas1, Iqbal Zulkefli.

BUAT hal lagi! Bab4k panas yang dimuat naik pelakon Zul Arifin di laman sosi4l pada malam Jumaat menerima kec4man netizen.

Video memperlihatkan pelakon 35 tahun itu mendukung pelakon baharu Siti Hariesa dari depan dianggap keterlaluan dan tidak sesuai untuk tayangan masyarakat di negara ini.

Selain itu, babak mengh4irahkan menunjukkan pelakon wanita itu menyuap ‘whipped cream’ ke mulut Zul sebelum menghabiskannya seolah-olah filem luc4h.

Rata-rata netizen meluahkan rasa m4rah dan kecew4 dengan aks1 yang dipercayai drama baharu lakonannya berjudul Perempuan Itu.

Lebih menimbulkan kem4rahan apabila drama arahan Erma Fatima itu difahamkan bakal ditayangkan pada Ramadan ini.

“Kita sibuk bersedia untuk Ramadan dan kamu mempromosi dram4 begitu?”

“Mereka cuba bawa 50 Shades of Gray dalam industri Malaysia. Perkara ini terlalu menjij1kkan.

“Zul Ariffin saya ingat anda dah berhijrah? ErmaFatima anda meros4kkan bulan Ramadan!” ujar beberapa netizen.

Video yang dikongs1 kira-kira pukul 9 malam tadi kini sudah mencec4h 800,000 tontonan dan lebih 12,000 komen di Instagram.

Malah, nama Zul Ariffin kini trending di Twitter gara-gara aks1 tersebut.

ANTARA babak panas yang mencetvskan kontroversi. FOTO IG ZUL ARIFFIN

‘Jika Masih Ada Iman Dlm Diri’ – PU Syed Bersuara
” Sampaikan ini kepada saudara Zul Ariffin…”

Itu teguran diberikan oleh Pencetvs Ummah (PU) Syed Mohd Bakri Syed Ishak membuat teguran terbuka kepada pelakon Zul Ariffin selepas aktor itu memuat naik satu vdeo int1m dengan pelakon wanita di Instagram beliau.

Vdeo itu antaranya memperlihatkan pelakon berusia 35 tahun itu mendu.kung pelakon baharu Siti Hariesa dari depan dianggap keterIaluan dan tidak sesuai untuk tayangan masyarakat di negara ini.

Menurut PU Syed aksi mereka dilihat tidak seno.n0h dan menasihatkan Zul Ariffin agar memadam vdeo terbabit kerana dibim.bangi memberi peng4ruh tidak baik.

” Jika masih ada iman dalam diri saudara, mohon delete apa yg beran1 saudara share kpd khalayak!!

” Maklumat ini disampaikan kpd ambe, maka ambe ingin menegur saudara dan seluruh pengikut saudara agar t4kutlah kepada Allah Azzawajalla!

” Kita umat islam telah berimana bahawa di dunia ini ada halal dan h4ramnya, sesuatu perbuatan, ada catatan amal baik dan j.ahat dan di akhirat ada syurga dan nerak4.

” Ambe tahu, pekerjaan saudara sebagai seorang pelakon..namun biarlah berlakon dgn watak yg berlandaskan keizinan hu.kum syarak

” Jika saudara Semakin hilang maIu kepada Allah!! Jika saudara Semakin beran1 menc4bar h.ukum agama!!

Tambah PU Syed, bab4k tersebut tidak seharusnya dibuat meskipun ia sekadar mahu menonjolkan lakonan.

” Maka ambe juga beran1 menegur dan memb.anteras kedurj4naan ini, agar anak cucu kita tidak h4nyut dgn gaya hidup yg kalian tonjolkan walaupun sekadar lakonan!!

” Wahai Kerajaan dan pihak yg berkuasa!! Jika kalian b.acuI dgn membiarkan maks1at Bermaharajalela dlm negara!!
kalian pasti Akan disoal oleh Allah di akhirat nanti.

” { ٱلَّذِینَ إِن مَّكَّنَّـٰهُمۡ فِی ٱلۡأَرۡضِ أَقَامُوا۟ ٱلصَّلَوٰةَ وَءَاتَوُا۟ ٱلزَّكَوٰةَ وَأَمَرُوا۟ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَنَهَوۡا۟ عَنِ ٱلۡمُنكَرِۗ وَلِلَّهِ عَـٰقِبَةُ ٱلۡأُمُورِ }

” Iaitu mereka (umat Islam) yang jika Kami berikan mereka kekuasaan memerintah di bumi nescaya mereka mendirikan sembahyang serta memberi zakat, dan mereka menyuruh berbuat kebaikan serta mel4rang dari melakukan kejaha.tan dan perkara yang m.ungkar. Dan (ingatlah) bagi Allah jualah kesudahan segala urusan.

” [Surah Al-Hajj: 41]

” Har4mkan terus cerita ini dari muncul di mana-mana stesen tv atau apa sahaja medium..

” Jangan mulakan sunnah (jalan) yg b.uruk, dibimb4ngi ianya akan menjadi titik tolak permulaan kebebasan dlm berkarya sehingga menungg4ng habis halal dan haram!!” tulis PU Syed.

Terdahulu, Zul Ariffin menerima kec4man warganet selepas berkongs1 vdeo tersebut apabila ribuan komen di Instagram rata-rata mengec4m beliau.

Selain bab4k mendukung pelakon Siti Hariesa, babak mengha1rahkan menunjukkan pelakon wanita itu menyuap ‘whipped cream’ ke muIut Zul sebelum menghabiskannya seolah-olah filem Iv.cah.

Rata-rata ntizen meluahkan rasa m4rah dan kcewa dengan aksi yang dipercayai drama baharu lakonannya berjudul Perempuan Itu.

Lebih menimbulkan kemar4han apabila drama arahan Erma Fatima itu difahamkan bakal ditayangkan pada Ramadan ini.

Zul Ariffin dan padam

Sementara itu menerusi semakan terbaru di Instagram, Zul Ariffin dilihat sudah memadam vdeo tersebut sambil berkongsl pula vdeo baru yang memaparkan beliau bertepuk tangan.

Bersama video terbaharu yang dimuat naik pada pagi Sabtu itu, Zul turut menulis kapsyen kembali bekerja seolah-olah tiada apa yang berlaku membbitkan dirinya.

” Back to work,” tulis Zul.

Bagaimanapun, netizen masih belum berpuas hati dan berterusan meningg4lkan komen kec4man dan nasihat menerusi perkongsian terbaharu pelakon yang berasal dari Taiping, Perak itu.

” Asal delete, t.akut ke? Baru kena sikit je tu!

” Mana video tadi? Dah delete ke? Alhamdulillah dah dapat kesedaran..

” Sebagai pelakon kalau nmpak skrip tak betul boleh jer ko pi lemp4ng penulis skrip, ter4jang director, h.empuk producer tapi kalau senyap pikir duit pikir syok mmg jd santapan bawang rangers la ko..” tulis ntizen pada ruangan komen.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "S4nggup Berlakon Adeg4n P4nas Dgn Zul Ariffin, Ini Biodata Siti Hariesa Pelakon Perempuan Itu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*