Wanna Dedah Kenapa Terpaks4 Tol4k Tawaran Erma Bagi Membintangi Drama Perempuan Itu

SELEKTIF dalam pemilihan watak dan tetap dengan pendirian untuk tidak melakonkan babak panas atau mel4mpau menjadi prinsip pelakon Wanna Ali sejak melibatkan diri dalam dunia hiburan.

Malah Wanna atau nama sebenarnya Nor Syazwana Mohd Ali berkata dia juga tidak mempunyai keyakinan untuk memegang watak yang terlalu d4ring.

Biarpun pernah melakonkan watak sebagai seorang isteri, pelakon berusia 25 tahun ini lebih selesa untuk melakukan babak bersen.tuhan yang tidak keterlaluan.

Wanna tetap dengan pendiriannya untuk tidak malakonkan aks1 mel4mpau.

“Sudah tentu saya tidak akan melakonkan babak atau aks1 mel4mpau. Saya tak yakin untuk lakukan babak terlalu d4ring.

“Kalau tengok drama lakonan saya, walaupun watak suami isteri pun saya tak berapa sangat nak bersentu.han. Pengarah pun tahu saya macam mana, saya tak suka sangat bersen.tuhan.

“Pengarah boleh tahu yang saya tak biasa untuk babak keterla.luan. Kalau sekadar pegang tangan atau main mata, it’s okay,” kata Wanna kepada mStar.

Pengarah pun tahu saya macam mana, saya tak suka sangat bersent.uhan.

Anak kepada penerbit Datuk Ayu Puteh itu ditemui ketika majlis tayangan perdana program Ramadan Awesome TV yang berlangsung di Royale Chulan Damansara, Petaling Jaya baru-baru ini.

Dalam pada itu, pelakon drama Mel4stik Ke Hatimu ini turut mendedahkan dia pernah ditawarkan untuk memegang watak heroin dalam drama Perempuan Itu terbitan pelakon Erma Fatimah.

Biarpun menyukai karakter yang kini milik aktres Mimi Lana itu, namun Wanna terpaks4 menol4k tawaran tersebut disebabkan jadual penggambarannya sudah penuh.

Wanna terpaks4 tolak tawaran Erma bagi membintangi drama Perempuan Itu.

“Auntie Erma ada hubungi saya, dia nak mencari heroin. Waktu itu saya memang belum mula penggambaran drama baru tapi saya terpaks4 tolak tawaran dia.

“Sebab dah lock dengan drama lain. Dia memang ada beritahu yang karakter itu heroin drama itu best sebab tentang seorang wanita yang meneg4kkan keadilan untuk wanita.

“Ikutkan saya memang nak sangat karakter itu… walaupun saya tak baca skrip lagi. Tapi bukan rezeki saya, watak itu diberikan kepada Mimi Lana,” ujarnya.

Drama Perempuan Itu menjadi kontrovers1 selepas teraju utama iaitu aktor Zul Ariffin berkongs1 klip teaser dengan memperlihatkan aksl panas dengan aktres baharu, Siti Hariesa.

Biodata Wanna Ali
1. Nama sebenarnya, Nor Syazwana binti Mohd. Ali. Menggunakan nama komersial, Wanna Ali.

2. Kelahiran Kuala Lumpur.

3. Berumur 26 tahun (2022).

4. Anak kedua daripada empat orang adik-beradik.

5. Merupakan pelakon, penyanyi dan model yang mula aktif dalam dunia hiburan sejak tahun 2013.

6. Antara lagu dipopularkannya termasuk Lepaskan, Stop Kamu, Tak Mengapa dan Jika Kau Benar.

7. Lakonannya menerusi drama Abang Lori Ohsem, Seindah Tujuh Warna Pelangi dan Gerak Khas dalam episod ‘Kilau Kota’ dan ‘Jer4t Anita’. Termasuk telefilem Khil4fkan Aku dan Papa Sayang.

8. Pembabitannya di layar perak menerusi filem Aku Ada Kau Ada, Tokan, Bo-Peng dan Ada Apa Dengan Dos4.

9. Laman sosial Instagramnya yang menggunakan nama @wannaali_ sehingga kini sudah mencatatkan lebih 55,000 pengikut.

Fakta Menarik

Anak kepada penerbit filem, Datin Normashayu Puteh.

Memulakan karier nyanyian sejak berusia 15 tahun.

Pernah dig0sipkan bercinta dengan pendakwah PU Riz Ismail dan Megat Jufri Nasrullah (anak produser Datuk Ziela Jalil).

Selain bergiat dalam dunia seni, beliau turut mengendalikan perniagaan tudung dan bantal milik keluarga.

Zul Ariffin Yang Kongs1 Babak Pan4s, Sekali Erma Fatima Minta Netizen Jangan Hip0krit
TERKIL4N dan sed1h dengan kec4man netizen, penerbit dan pengarah Erma Fatima merasakan maru.ahnya kini seperti dipijak-pijak.

Luah Erma, 54, buat masa ini apa jua penjelasannya tentang video berah1 daripada klip drama Perempuan Itu lakonan Zul Ariffin dan pendatang baru, Siti Hariesa tidak akan diterima banyak pihak.

Malah Erma yang juga penerbit dan penulis skrip drama Perempuan Itu berkata dia menunggu masa yang sesuai untuk tampil menceritakan perkara sebenar.

“Kalau saya cakap apa pun sekarang ini mar.uah saya bagaikan di tapak kaki orang. Seolah-olah selama ini saya hanya menghasilkan karya s4mpah.

“Itu huk.uman yang diberikan oleh netizen dan beberapa pihak lain terhadap saya.

Erma tidak mahu keru.hkan keadaan beri sebarang kenyataan dalam masa terdekat

“Biarlah mereka nak katakan apa sahaja sekarang ini. Lebih baik saya berdiam dahulu. Mereka ada senjat4 untuk ser4ng di media sosi4l, tetapi sebenarnya saya ada senjat4 yang lebih besar,” katanya ketika dihubungi mStar pada Rabu.

Erma juga mengesahkan dia hadir ke pejabat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) pada Selasa bagi memberi keterangan.

Berhubungan penayangan drama tersebut, Erma berkata masih belum ada kata put.us kerana masih dalam proses penggambaran.

Seolah-olah selama ini saya hanya menghasilkan karya sam.pah
“Saya hadir ke pejabat SKMM untuk beri keterangan. Saya bawakan skrip asal drama ini. Daripada segi huku.m memang saIah kerana mewujudkan adegan tersebut. Namun skrip dan intrepstasi adalah dua perkara berbeza.

“Saya tidak boleh komen lanjut tentang siasa.tan tersebut.

“Tayangan drama ini juga belum pasti kerana pihak produksi dah mel4ngggar dateline. Tunggu sahaja tarikh tayangan sebenar drama ini,” ujarnya.

Sementara itu Erma juga meluahkan rasa sed1h dengan sikap masyarakat yang dianggap hipok.rit apabila suka melihat sesuatu yang bur.uk berbanding perk0ngsian yang mendatangkan kebaikan.

Zul Ariffin telah memohon maaf susulan video yang dimuat naik

“Bila kongs1 sesuatu yang tidak elok, laju ia menjadi viral.

“Tetapi apabila cerita tentang kebaikan, sus4h nak dapat perhatian. Susah orang nak kongs1 semula.

“Jadi janganlah terlalu hip0krit hendak hent4m saya apabila terjadi kes sebegini,” jelasnya.

Isu bab4k panas Zul terce.tus pada Jumaat lalu apabila aktor itu berkongs1 klip memperlihatkan aksi ghairahnya bersama pelakon baharu Siti Hariesa.

Perkara ini juga mendapat perhatian Kementerian Komunikasi & Multimedia Malaysia (K-Kom) dan Zul juga telah dipanggil untuk memberi keterangan kepada pihak SKMM.

KREDIT: MSTAR

Be the first to comment on "Wanna Dedah Kenapa Terpaks4 Tol4k Tawaran Erma Bagi Membintangi Drama Perempuan Itu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*