Balik Z1arah Kvbur, Apa Yg Berlaku Kepada Kereta Mereka Buat Lelaki Ni Terduduk

Seorang pemilik syarikat warga tempatan kehil4ngan wang persiapan untuk Aidilfitri berjumlah RM6,500 dalam kejadian pec4h kereta ketika sedang menziarahl Tanah Perkvburan Islam Lipat Kajang di sini pada Jumaat.

Ketua P0lis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Cha Hoong Fong berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 9 pagi ketika m4ngsa yang juga warga emas berusia 61 tahun meletakkan kenderaan jenis Toyota Estima yang dipandu lebih kurang 100 meter daripada petak ku.bur yang diziarahinya.

“Mangs4 kembali ke kenderaannya kira-kira jam 9.30 pagi dan mendapati cermin bahagian pemandu telah pec4h.

“M4ngsa bagaimanapun tidak mendengar bunyi penggera kereta dan dipercayai pintu kereta tidak dibuka,” katanya dalam kenyataan pada Sabtu.

Beliau berkata, ketiadaan kamera litar tertutup (CCTV) menyukarkan si4satan tetapi menurut anak m4ngsa dia terlihat seorang lelaki dalam keadaan mencurig4kan berlegar-legar di sekitar lokasi tersebut sebelum kejadian berlaku.

“Anak m4ngsa melihat suspek berpakaian baju T lengan pendek dan berseluar pendek. Pengecaman berdasarkan tangan yang berkulit gelap.

“Suspek dipercayai seorang lelaki tempatan menungg4ng motosikal kuning jenis Yamaha RXZ tetapi tidak dapat dipastikan nombor pendaftaran,” katanya.

Katanya, barang yang dicu.ri ialah sebuah beg galas mengandungi kad pengenalan, lesen memandu, kad bank, buku cek milik syarikat dan wang tunai berjumlah RM6,500 milik m4ngsa.

Sebahagian netizen turut menyatakan, ada juga penc.uri yang sudah target di kawasan-kawasan terpencil seperti rumah ibadah dan tanah perkubu.r.an kerana selalunya orang ramai akan meningg4lkan beg di dalam kenderaan.

Netizen juga mendoakan agar m4ngsa boleh mendapatkan semula dokumen-dokumen penting tersebut dan pihak polis dapat mengesan pelaku terb4bit secepat mungkin untuk dikenakan tind4kan yang setimpal.

Sumber : Sinar Harian

Be the first to comment on "Balik Z1arah Kvbur, Apa Yg Berlaku Kepada Kereta Mereka Buat Lelaki Ni Terduduk"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*