Al-fatihah! Acong Ded4h Pesanan Terakhir Arwh Nassier Wahab Buat Dia Ingat Sampai Bila-bila

Masih lagi terngiang-ngiang kemerduan suara arwh Nassier Wahab di kalangan peminat meskipun tiga tahun telah meningglkn kita semua. Nassier juga merupakan antara selebriti yang terus bertahan dalam industri seni tanah air dengan kehebatan vokal beliau yang memukav.

Pemergiannya ternyata mengejvtkan industri. Kehil4ngan pelantun Memori Cinta Luka itu bukan sahaja dirasai oleh peminat-peminat malah ramai rakan artis turut berdukacit4 dengan khabar berita itu.

Bintang GV2 Rapat Dengan Nassier Wahab

Seperti yang sedia maklum Allahyarhm sebelum ini pernah menyertai program realiti Gegar Vaganza musim kedua pada tahun 2015 dan menduduki tempat keempat. Biarpun sudah bberapa berlalu namun hubungan bintang-bintang GV2 bersama Allahyarhm Nassier begitu rapat sehinggalah ke naf4snya yang ter4khir. Begitu juga dengan penyanyi dan pelawak, Acong SweetChild yang meng4nggap Allahyarhm sama seperti abangnya sendiri.

Menurut Acong atau nama sebenarnya Ahmad Fauzi Manat dia juga turut mendedhkan keperibadian arwh yang cukup taat kepada perintah agama. Mengimbas kembali detik manis bersamanya, Acong turut mendedhkan Allahyarhm sering kali mengajak mereka solat bersama setiap kali sebelum memulakan persembahan di pentas GV beberapa tahun yang dahulu.

“Kalau cerita pasal Nassier Wahab, bagi saya bermula di GV2 itu dia seperti Abang Long bagi kami. Selalunya sebelum bermula, kita kena make up awal dan sebagainya. Tetapi adanya Allahyarham dia akan cakap ‘eh nanti sekejap, jom kita solat sama-sama dulu’.Kami dah memang macam keluarga. Untuk saya, bila dia sudah tiada memang satu kehil4ngan yang besar”

Seminggu sebelum dia men1nggal, dalam group WhatsApp Arwah ada berpesan ‘ingat 5 perkara(rukun Islam), dan lakukan 5 perkara itu’ Sampai bila-bila pun kami akan ingat”

Sebelum ini, Nassier juga banyak kali berkongs1 kisah kehidupannya bersama peminat sama ada aspek menjaga vokal mahupun kesihatan. Mungkin tidak ramai yang tahu beliau juga sering kelihatan awet muda kerana mengamalkan membaca Surah Yusuf.

Perkara itu diakui sendiri penyanyi Alif Satar yang memuatnaik sekeping foto lama kelihatan Nassier di zaman muda manakala Alif masih kanak-kanak. Dalam al-Quran sebelum ini ada menyebut Surah Yusuf mempunyai rahsia untuk menaikkan seri wajah dan awet mud4.

Allahyarhm Nassier Wahab meninggl dunia di Pusat Perubatan Universiti Malaya di sini jam 12.45 pagi pada 5 Disember yang lalu dipercay4i akibt k0mplikasi ketmbuhan pada r4hang kiri yang dialami sejak lima tahun yang lalu.

sumber:murai

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Al-fatihah! Acong Ded4h Pesanan Terakhir Arwh Nassier Wahab Buat Dia Ingat Sampai Bila-bila"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*