“Kadang-kadang Em0si Tak $tabil..”- Ini Keadaan Nur Amirah Selepas Bergelar Ibu Tunggal

Pernah tvlar mengena rumah tangga seorang usahawan jenama Elrah Exclusive, Nuramirah yang mendedhkan s1kap suaminya telah menyin.gkirkan namanya daripada syarikat tanpa pengetahuannya.

Siapa sangka, wanita yang sering tersenyum dan gembira di hadapan umum namun menghadpi det1k dvka dan pendm pera$aan $edih. Amirah dikatakan meletakkan kepercayaan kepada suami sepenuhnya untuk menguru$kan perniagaan mereka sebal1knya terjad1 perkara yang tidak diing1ni.

Kisah rumahtangga wanita ini pernah jadi bualan dan kini Nur Amirah ‘all out‘ mengembangkan empayar bisnesnya demi masa depan anak-anak.

“Kini saya makin bahagia, lebih terbuka, sentiasa pandang kehidupan dengan sudut pandang yang p0sitif. Saya cuma nak kehidupan lebih tenang, mengejar kebahagiaan yang boleh saya dapat depan mata,” kata Nur Amirah.
Jadi, buat masa sekarang bila orang tanya macam mana, saya memang tengah pulun untuk buat yang terbaik dalam hidup,” kata usahawan muda ini.

Cabaran sejak bergelar ibu tunggalKemelvt rumahtangga wanita yang mudah mesra ini sudahpun selesai. Bercerita tentang cab4ran sejak bergelar ibu tunggal, “Antara cabarannya adalah dari segi em0si.Biasalah, dalam membesarkan anak-anak sendiri, kadang-kadang ada masa em0si tak $tabil.

Jadi, benda tu terkadang beri ke$an ketika melayn anak-anak.Dari segi kewangan, saya perlu kerja kera$ lebih lagi untuk bagi anak-anak hidup senang.
Sebab itu saya agak ‘all out‘ untuk b1snes.

Selain itu, jika ada perkara berbangk1t, kadang-kadang bila tinggal sendiri, kena jadi kreat1f untuk f1kir $olusi ma$alah. Benda yang saya tak pernah buat, saya belajar untuk buat sendiri dan belajar tak memanjakan diri sangat,” katanya.

Saya akan pelbagaikan c0ntent dan cuba untuk ikut trend1ng semasa. Saya akan usaha sehabis baik, selebihnya ber$erah dan yakin pada rezeki yang Tuhan nak beri,” kata Nur Amirah sambil tersenyum.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh Nur Amirah™ (@nuramirah11)

sumber:ig nuramirah

Be the first to comment on "“Kadang-kadang Em0si Tak $tabil..”- Ini Keadaan Nur Amirah Selepas Bergelar Ibu Tunggal"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*