Normah Damanhuri Meningg4l Dunia, Punca Kem4tian Diberitahu. Al Fatihah

LEBIH sebulan dira wat di Hospital Kuala Lumpur akibat jang kitan ku man pada paru-paru, dramatis Aripah Damanhuri, 73, disahkan menin ggal dunia pada pukul 8.15 pagi, Selasa.

Berita itu disampaikan oleh anak bongsu kepada pelakon itu iaitu Fais Nurpais Ismail menerusi laman Facebook miliknya.

Memohon agar sedekahkan doa untuk ibu tercinta, Fais juga meminta mana-mana pihak menghubunginya sekiranya ar wah mempunyai hut ang yang belum selesai.

“Mak akhirnya pergi juga. Bagi sesiapa yang mengenali mak Aripah Damanhuri, du kacita dimaklumkan mak baru saja menin ggal dunia pukul 8.15 pagi tadi di wad 23 HKL.

“Pohon sedekahkan doa kepqada mak ya. Kalau mak ada apa-apa hu tang yang belum langsai, hubungilah saya, Insya-Allah,” tulis.

Pada 23 April lalu, Aripah Damanhuri, 73, dimasukkan ke HKL kerana paras oksigen menurun dan terpaksa ditidurkan selepas disyaki mendapat jang kitan ku man dalam paru-paru.

Anaknya, Fais Nurpais memaklumkan Aripah diberikan ban tuan pernafasa selain semua jenis ubat penguat jan tung sudah dihentikan.

Malah, or gan-or gan pelakon itu juga semakin sembuh daripada jang kitan ku man.

Menerusi laporan mStar pada 10 Mei lalu, adik kepada Allahy arham Aripah iaitu pelakon Normah Damanhuri berkata kakaknya ketika itu menunjukkan perkembangan positif.

“Ini lah satu2 nya Kakak ku Aripah Damanhuri kakak kesayangan ku Dunia Akhirat..Kini berada di ICU telah di tidurkan..mohon semua yang mengenali kak Aripah doakan kesembuhan untuk nya..moga Allah swt perkenankan doa kita semua agar kak Aripah panjang umur dan kembali sihat..Insya Allah Aamiin Aamiin yarobbalalamiin..” tulis Normah Damanhuri

Pelakon berusia 68, memberitahu, biarpun belum sedar sepenuhnya, namun kakaknya itu memberi respons setiap kali dipanggil.

Allahy arham mula bergiat aktif dalam bidang lakonan sejak 1980 an dan kekal aktif dalam televisyen dan filem.

Antara filem lakonannya iaitu Senario XX (2005) dan 8 Jam (2012) manakala drama berjudul Airmata Maria, Gerak Khas musim 11 dan Antara Maghrib dan Isyak.

kredit: mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Normah Damanhuri Meningg4l Dunia, Punca Kem4tian Diberitahu. Al Fatihah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*