Nak Ajar Isteri Berjimat, Suami Tetapkan Lampin Anak Hanya Boleh Tukar Lepas Berat 200g

Membesarkan anak bukanlah sesuatu yang mudah, lagi-lagi daripada segi kewangan memandangkan harga barang yang semakin meningkat zaman kini.

Demi berjimat, sepasang suami isteri mengambil inisiatif untuk ‘menimbang’ lampin ba yi mereka, dan lampin tersebut hanya boleh ditukar sekiranya mence cah berat yang ditetapkan.

‘Berjimat itu pangkal untuk kaya’

Menerusi satu perkongsian di laman Tiktok milik pengguna @rudidemaio, seorang bapa dilihat tidak berpuas dengan isterinya yang menukar lampin ba yi mereka yang baginya masih ‘ringan’. Dia dilihat meletakkan lampin tersebut ke atas alat penimbang, dia ianya ditimbang seberat 100gram.

Di kapsyen perkongsian tersebut, pemilik video menulis bahawa si emak hanya boleh menggantikan lampin ba yi sekiranya berat lampin melebihi 200 gram.

video

Sejak dimuat naik, video berdurasi 14 saat itu meraih lebih 2 juta tontonan.

Menjengah ke ruangan komen, cara penjimatan bapa kepada ba yi itu ternyata mendapat reaksi berbeza daripada netizen yang berpendapat bahawa cara itu kurang sesuai kerana penjagaan lampin ba yi adalah penting dalam aspek kebersihan dan kesihatan kvlit ba yi.

Komen netizen:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Nak Ajar Isteri Berjimat, Suami Tetapkan Lampin Anak Hanya Boleh Tukar Lepas Berat 200g"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*