Empat Remaja Malaysia Diterima Masuk Ke Akademi Tenter4 Berprestij Amerika Syarikat

Sejak tahun 1971, 36 orang rakyat Malaysia telah menjadi graduan akademi ketenteraan Amerika Syarikat. Kemasukan tersebut menjadikan Malaysia sebagai sa lah satu negara yang mendapat tempat paling banyak untuk mengikuti pengajian di sana.

“Satu pencapaian yang membanggakan”

KUALA LUMPUR: Empat kadet dari Malaysia yang berjaya menyertai akademi ten tera Amerika Syarikat (AS) tahun ini, bertekad mengharumkan nama negara dan berikrar menggunakan ilmu bakal diperoleh bagi memartabatkan lagi Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Edlan Mikyad Ahmad Syamly dan Zarif Mohd Zamrin, masing-masing berusia 20 tahun adalah pelajar Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), manakala Muahamad Danish Imran Zainudin dan Qarin Loqman Safriza, masing-masing berusia 18 tahun graduan Maktab Tentera Diraja (MTD).

Zarif ketika ditemui berterima kasih kepada semua pihak termasuk ATM dan Kedutaan AS di Malaysia kerana membantunya sehingga berjaya memasuki akademi itu, selain tenaga pengajar yang melatihnya selama ini.

Bagi Qarin Loqman, proses pemilihan yang dilalui memerlukan komitmen dan semangat juang tinggi.

Edlan Mikyad pula bakal menyertai Akademi Tente ra AS (USMA) di West Point, New York, manakala Muahamad Danish akan memasuki USNA di Annapolis, Maryland.

Terbaik dan ucapan tahniah kepada mereka berempat, semoga mereka dapat menjadi contoh dan tauladan kepada anak-anak muda kita yang akan datang, dan semoga sentiasa cek al menjalankan latihan di US

Sumber dan rujukan

beritaharian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "Empat Remaja Malaysia Diterima Masuk Ke Akademi Tenter4 Berprestij Amerika Syarikat"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*