(Video) “Akhirnya sampai juga…” Lelaki Ini Sebαk, Akhirnya Sampai Ke Mekah Setelah 11 Bulan Berjαlαn Kaki – Berita Ekspres

Tu’lar seorang lelaki yang berasal dari United Kingdom iaitu Adam Muhammad yang mengambil masa hampir 11 bulan untuk ke Tanah Suci Mekah. 

Bermula pada bulan 8 tahun lalu, Adam memulakan misinya berjalan kaki menuju ke Mekah untuk menunaikan haji di sana. 

Dia membawa sebuah troli sebagai tempat berteduh dan perjalanannya turut ditemani seekor anjing jalanan yang dijumpai di Serbia sebelum ini. 

Bermula dari United Kingdom, Adam merentasi sembilan buah negara dan selamat tiba di Mekah Ahad lalu. 

Adam yang kini berusia 52 tahun memaklumkan kepada media misinya dan tidak menyangka misinya yang tiba – tiba berjaya dilakukan. 

Menerusi perkongsian di laman TikTok, Adam disambut oleh orang ramai yang berada di sana yang turut mengikuti perkembangannya di media sosial. 

Dia juga meluahkan rasa se’bak dan tidak dapat mena’han air mata setelah berjaya sampai ke Kota Mekah dengan hanya berjalan kaki. 

Meninjau ke ruangan komen, rata – rata warganet turut berasa bangga dengan pencapaian lelaki tersebut meskipun sudah berusia. 

“Kalau allah dah jemput kita.. tak kiralah dgn jalan kaki sekali pon, akan tiba juga. MasyaAllah” 

“Dia da smpi ke tanah suci dr negara dia berjalan kaki. berjalan beribu2 kilometer. guna kaki. tolak stoler. tmpt dia rehat malam2.” 

“Alhamdulillah.akh’irnya sampai juga.saya mengikuti beliau dalam perjalanan ke mekah” 

“YAA ALLAH….. TEARS DROP WHEN COME TO MECCAA …..” 

“Best wonderful amazing feeling you arrived to paradise” 

“Alhamdulillah…Allah jemput dgn pelbagai cara….Masyaallah…” 

Sekadar info dan semoga bermanfaat. 

Gambar dan video, @kk.8486