“Biarlah Jadi Kenangan…”- Selepas Berbalas Komen Di Sosial Media, Ini Komen Ajak Tentang Kumpulan Shiro

APABILA Ajak kumpulan Shiro membuka cerita yang sudah lama disimpan mengenai kerenah sahabatnya, Shahrol, ramai yang terke jut dan tidak menyangka kedua-dua mereka rupa-rupanya sudah lama tidak berhubungan antara satu sama lain.

Ramai yang sangka, kalau pun sudah lama tidak bertemu,mungkin disebabkan masingmasing sedang sibuk dengan urusan kerjaya. Tambahan pula, Shahrol sudah menunjukkan kecenderungan ke arah bidang politik.

Namun, sama seperti netizen, Cik Bunga pun terke jut bila dapat tahu Ajak dan Shahrol sudah lama tak bersemuka. Malah, lebih ‘wow’ bila Ajak mendedahkan dia telah beberapa kali dikhia nati oleh Shahrol.

Isu terbong kar apabila Shahrol dikatakan sibuk nak komen pasal perpindahan Fizi Ali dari stesen radio Suria FM ke Hot FM. Iyalah, dulu dia pernah jadi penyampai radio di situ. Kononnya, dia seakan-akan cuba menyamakan apa yang berlaku terhadap Fizi dengan nasibnya yang sebelum ini diberhentikan.

Tapi rasa Cik Bunga, ada betul juga kata Ajak. Situasi tidak sama antara kedua-dua mereka kerana Fizi berpindah dengan cara baik. Pihak Suria FM juga tidak memberhentikan Fizi, sebagai mana yang berlaku pada Shahrol suatu ketika dahulu.

Jadi, apabila Shahrol cuba mengaitkan keadaan itu dengan dirinya, sumpah tidak sama! Ramai yang bersetuju dengan Ajak. Tak cuma itu, ramai juga terkej ut apabila Ajak mendakwa, dia juga pernah menjadi ‘ma ngsa’ sahabatnya itu melibatkan tawaran kerja di stesen radio. Aduhai, kalau betullah, terga maknya Shahrol…

Bagi Cik Bunga, sayang sekali apabila melihat dua sahabat ini ‘bermu suhan’ seperti ini. Walhal, semua tahu, kedua-duanya merupakan duo lawak yang sangat ‘ngam’ apabila bergandingan bahu di pentas.

Satu yang Cik Bunga puji tentang Ajak. Memang betul, dia selama ini, tidak pernah bersuaraatau memberikan pendapat dan mengu tuk artis atau selebriti lain di mana-mana platform.

Cuma, kali ini Ajak terpa ksa bersuara terutama apabila dia berasakan sahabatnya itu sudah melampaui batas. Dia terpa ksa mene gur dengan terbuka kerana mungkin juga teguran secara peribadi sudah tidak jalan.

Nah, sekarang, macam mana ni Shahrol? Pekung sudah terbon gkar, hati sahabat sudah lama tercal ar, tak akan nak biar api terus memba kar.

“Biarlah Jadi Kenangan…”- Bergad uh? Ini Komen Ajak Tentang Shahrol & Kumpulan Shiro
Tidak berniat untuk berb alah, pelawak dan penyampai radio, Ajak Shiro berpendapat Shahrol tidak sepatutnya membuat provo kasi di atas isu yang berlaku antara penyampai Fizi Ali dan DJ Lin.

Malah sebagai penyampai di stesen radio yang diperkatakan, Ajak atau nama sebenarnya Mohd Hanaffi Razak mempunyai rasa tanggungjawab untuk memperbetulkan keadaan.

“Pada pandangan saya Shahrol tak perlu pun sentuh isu ini. Kami di sini (penyampai) termasuk DJ Lin dan Fizi Ali tidak berg aduh pun.

“Isu yang Shharol ban gkitkan bagi saya bersifat peribadi. Kalau dia rasa nak bermu suh biar dia seorang saja, jangan tiba-tiba nak jadikan Fizi Ali sebagai geng yang sama kononnya telah teran iaya.

“Bila dia sedang berkata tentang stesen radio kami dan beri provo kasi saya rasa bertanggungjawab untuk ke depan dan tidak boleh hanya berdiam diri, contohnya saya nak tanya jika dia seorang pemimpian negara dan bila orang luar ada mengata sesuatu kepada negaranya adakah dia akan mendiamkan diri?,” katanya kepada Astro Gempak.

Ajak dihubungi oleh Gempak selepas isu perbala han mereka berdua di ruangan komen Instagram (IG) Shahrol.

Kelmarin, Shahrol dalam satu kemas kini di IG miliknya berko ngsi pendapatnya tentang pihak pengurusan stesen radio yang didak wa tidak profesional yang mengatakan perkara bu ruk tentang bekas penyampainya.

Shahrol menye ntuh isu berkenaan apabila berkong si satu artikel mengenai Pengurus Besar Stesen Suria FM, DJ Lin yang terki lan akan kepu tusan Fizi Ali menin ggalkan stesen radio yang mana tempat yang sama pernah dia bertugas dahulu.

Entri itu mendapat perhatian netizen apabila dilihat Ajak dan Shahrol seperti sudah tidak sehaluan. Malah ada yang mempersoalkan adakah kumpulan Shiro yang ditubu hkan sewatu Raja Lawak musim ke-6 sudah dibubarkan.

Menjawab persoalan itu, Ajak memberitahu dia sudah tidak tahan lagi untuk meneruskan persabatannya dengan Shahrol yang dianggap suka berpura-pura.

“Secara jujur saya sudah penat nak cakap mengenai kami berga duh atau apa. Cuma saya nak tanya kalau dia anggap saya sahabat kenapa dia panggil saya sahabat di IG sahaja sedang kami sudah 4 tahun tidak berjumpa mahu pun berhubung.

“Mengenai kumpulan Shiro pada saya biarlah ia jadi kenangan kerana saya sudah tak boleh hidup dengan orang yang berpura-pura selama ini.

“Selama sedekad saya dalam industri, saya tak pernah keluar kenyataan atau komen mengenai artis lain seperti appa yang dia lakukan. Dia seperti sudah lupa diri. Saya boleh kata jangan sanjung kaduk naik junjungt,” luahnya.

Berikut sedikit sejarah Kumpulan Shiro

Juara MLM 2018: Shiro akhiri penantian

KUMPULAN Shiro mencipta sejarah tersendiri apabila akhirnya bergelar juara program Maharaja Lawak Mega 2018 (MLM 2018) buat kali pertama selepas beberapa kali penyertaan mereka.

Sebelum ini, kumpulan Shiro yang dianggotai oleh Shahrol dan Ajak hanya memenangi tempat kedua MLM pada tahun 2013 dan 2017.

Kemenangan mereka melayakkan kumpulan ini membawa pulang hadiah wang tunai RM500,000, trofi dan sejambak bunga.

Kumpulan Shiro Pernah berlakon bersama UAI dalam Filem Komedi Berunsur Dakwah berjudul “Ustaz Mu Tunggu Aku Datang.”

Filem ini arahan Pierre Andre ini mempunyai keistimewaannya tersendiri apabila menampilkan penceramah bebas yang menjadi fenomena di Malaysia, Ustaz Azhar Idrus untuk turut sama berlakon.

Menurut Pierre, filem ini dihasilkan untuk membawa mesej berdakwah kepada anak-anak muda.

“Saya memang lama berniat untuk membuat filem sebegini dan akhirnya berjaya. Tujuan saya adalah untuk menyampaikan pendekatan dakwah kepada anak-anak muda.

“Bagi saya dakwah itu bukan dengan satu cara tetapi berbagai dan saya percaya peminat pasti menerimanya dengan baik.” kata Pierre ketika ditemui pada Majlis Pra Tonton Ustaz Mu Tunggu Aku Datang baru-baru ini.” Sumber

Sinopsis :
Dadu (Sharol Shiro) adalah seorang pemuda yang tidak mempunyai hala tuju dalam hidup dan sering dibuang kerja kerana sikapnya yang sambil lewa. Muiz (Ajak Shiro), sahabat baik kepada Dadu merupakan seorang penganggur yang mengharapkan Dadu untuk menyara kehidupan mereka berdua.

Kemunculan Hamzah (Along Eyzendy), sepupu kepada Dadu sedikit sebanyak telah membuka hati mereka untuk kembali ke jalan Allah.

Mereka semakin teruja untuk mendekatkan diri mereka kearah kebaikan setelah Hamzah mengajak mereka menonton ceramah daripada Ustaz Azhar Idrus.

Di sinilah dugaan bermula setelah Dadu dan Muiz nekad untuk bertemu dan mendengar ceramah Ustaz secara langsung.

sumber:utusan

Be the first to comment on "“Biarlah Jadi Kenangan…”- Selepas Berbalas Komen Di Sosial Media, Ini Komen Ajak Tentang Kumpulan Shiro"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*