“Pakai Ot4k la sikit”-Kec0h Inslden Lelaki Dengan Budak Tahfiz, Yusuf Azmi Tampil Bersuara.

Di media sos ial hari ini, tular rakaman video memaparkan sekumpulan lelaki membuat ka cau dengan membe la sah pelajar tahfiz.

Dapat dilihat seorang lelaki tanpa memakai baju memanggil seorang pelajar keluar. Dia kemudian meneng king sebelum me nen dang dan me nam par pelajar itu.

Peguam Ge sa Tindakan Di Ambil Segera

Dalam pada itu, peguam yang terkenal di media sosi al, tampil mengulas insid3n tersebut

“Saya harap, dita han dan ditang kap segera semua pelaku yang me nye rang, me num buk dan me nen dang seorang remaja dan lelaki (ustaz) di surau. Melam pau!

“Saya tonton kedua-dua video tersebut. Satu video itu, sa lah seorang pelaku menje rit kepada sekumpulan pelajar kanak-kanak ini. Pasti mereka semua ta kut.

“Dije rit, disu ruh bangun. Seorang remaja berjubah dan berser ban bangun. Kemudian diten dang remaja ini. Ustaz yang cuba membantu, dihal ang oleh lelaki berbaju biru. Ada tiga pelaku.

Lelaki berkasut oren mence kak leh er ustaz dan seorang lelaki berbaju hitam datang me num buk ustaz yang cuba membantu dan berbaju biru menen dang ustaz.

Kesemua ini adalah perbuatan j en ayah. Pelakunya ada tiga orang dan ketiga-tiga boleh disabitkan bawah Se k syen 323 Kanun Ke sek sa an kerana mence de rakan pelajar ini dan juga ustaz ini.

Hu ku mannya jika disa bitkan kesa la han penja ra setahun atau den da maksimum RM2,000 atau kedua-dua sekali.

Video yang kita tonton tidak penuh, kalau waktu mereka mengekori ustaz ada ugu tan je na yah atau mereka ambil barang dan pu kul, itu adalah kesal ahan di bawah Sek syen-Sek syen lain pula dan ada huku. m-hu ku mannya.

Saya harap kedua-dua man gsa ini buat laporan. Diperincikan perbuatan je na yah mereka dan semoga ada beberapa per tu du han untuk se ran gan serta ug ut an kepada kedua-dua mang sa ini. Biar be rat sikit hu ku ma nnya.

Hendak tunjuk hero, sampai tiga lelaki dewasa datang menye rang sekum pulan kanak-kanak. Saya ada terbaca alasan kononnya mereka hendak membe la anak buah sa lah seorang mereka. Ajak geng sehingga bertiga, menje rit-jer it kepada semua pelajar. Pu kul dan teran jang ma ngsa disitu.

Ustaz yang tidak ada kena mengena pu kul dipu kul. Bila disabarkan, dia ma rah “Mu diam!”. Kemudian bertiga-tiga be la sah, ustaz yang seorang. Haih!

Masuk ke surau, menjer it-je rit dan menye rang. Pakai kasut. Su rau itu tempat orang berib adah, bukan gelanggang hendak tunjuk hero.

Ada adab ke masjid dan surau. Kita selalu diajar, sehinggakan hendak bersembang pun tidak terlalu bising. Tiba-tiba sa lah seorang pelaku, buka pula baju di surau begitu. Hish! Langsung tidak hormatkan rumah ibadah.

“Semogalah ada tinda kan segera.”-Oleh Nor Zabetha

Di ruangan komen, orang ramai meluahkan rasa be rang melihat perbuatan melam pau lelaki itu. Walau apa pun kesa la han yang dilakukan, dia tidak sepatutnya mengambil jalan keke ra san dengan membe la sah pelajar itu.

Yusoff Azmi tampil bersuara

“Ko kalau nak jadi sam seng pun!!

“Jangan tunjuk sam seng dengan budak budak tahfiz dan ustaz..

“Pakai Otak sikitlah la.

“Jangan simpan di kaki ko..

“Memang kurang ajar dan bia dap!!

“Mohon @pdrmsia_official ambil tindakan dan buat tangkapan dengan kadar segera..

“Tu duh di Mahkamah dengan segera!

Menurut Yusuf Azmi, mungkin terdapat sedikit pegresan antara pelajar Tahfiz di sana

Tak Puas Hati Pasal Pembayaran Makanan

Menurut Ketua Polis Daerah Lipis, Superintenden Azli Mohd Noor, punca kejadian ak ibat tidak berpuas hati dengan tenaga pengajar tahfiz berkaitan pembayaran makanan di pusat tahfiz tersebut.

“Tiga suspek telah meny erang seorang ustaz dikenali sebagai Muhammad Zulhafiz Mohd Rasid serta seorang pelajar dikenali sebagai Umar Naufal Azman.

“Kejadian menyebabkan Muhammad Zulhafiz mengalami kece de raa n di mata sebelah kanan, ce de ra di tangan dan le bam di ba dan manakala pelajar tersebut mendapat kec ed eraa n sa kit di bad an,” katanya.

Ujar Azli kejadian berlaku pada 11 Ogos 2022 kira-kira jam 5.10 petang di Pusat Tahfiz Darul Fikri Al Mahmudiah, Kuala Lipis dengan lima suspek bersama seorang pelajar tahfiz telah pergi ke pusat pengajian tersebut.

Katanya kes disia sat di bawah Se ks yen 147 Ka nun Kese ks4an kerana meru.suh dan Se ksy en 448 Kanun Kes eks4an kerana menc ero boh.

Dalam video yang tular tersebut turut menunjukkan seorang lelaki memasuki ruang solat tahfiz tersebut dengan memakai kasut.

Susulan kejadian itu, orang ramai menyeru pelaku disia sat dengan segera. Apa-apa pun kita tunggu keterangan penuh daripada pihak polis.

Kredit: Instagram Fazlin1215

Be the first to comment on "“Pakai Ot4k la sikit”-Kec0h Inslden Lelaki Dengan Budak Tahfiz, Yusuf Azmi Tampil Bersuara."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*