[VIDEO] Linc4h atas pentas tapi rupanya Asheed Def Gab C simpan der1ta, dedah 18 tahun hidap s4kit sendi

DALAM kelinc4hannya mengadakan persembahan di pentas, rupa-rupanya vokalis kumpulan Def Gab C iaitu Asheed menderit4 s4kit sendi sejak 18 tahun lalu.

Asheed atau Mohd Ashid Ahmad, 49, berkata, dia tidak pernah menjangka akan mengalami peny4kit itu pada usia muda yang sekaligus telah menganggu aktiviti hariannya termasuk ketika mengadakan persembahan.

“Saya pun tidak tahu kenapa peny4kit ini menyer4ng kerana ia menjejaskan aktiviti harian saya termasuklah saya tidak lagi boleh melakukan kerja-kerja berat,” katanya kepada mStar.

Asheed ditemui ketika sidang media minggu ketiga Gegar Vaganza musim ke-9 (GV9) yang berlangsung pada malam Ahad.

asheed1

Asheed mengakui peny4kitnya itu sedikit sebanyak menganggu aktiviti harian.

Menurut penyanyi Cinta Sakti ini, dia juga sudah membelanjakan ratusan ribu ringgi bagi mendapatkan rawatan sepanjang tempoh itu namun keadaannya masih sama.

Pun begitu, sehingga sekarang dia masih menjalani rawatan di hospital dan ikhtiar secara perubatan tradisional bagi mencari penawar peny4kitnya itu.

“Memang saya banyak berhabis duit untuk buat pelbagai rawatan s4kit sendi sampai pernah buat pembed4han di sebuah hospital swasta namun keadaan tidak berubah.

“Paling mahal, satu rawatan tidak lebih daripada RM3,000… jadi kalau dikira daripada belasan tahun yang lalu, saya sudah habis ratusan ribu untuk menjalani rawatan,” jelasnya.

Pun begitu kata Asheed, dia menerima takdir dirinya dengan positif dan menganggap peny4kit dialami itu akan pulih satu hari nanti.

“Saya tak pernah berput.us asa dan tetap yakin bahawa peny4kit ini boleh sembuh. Sekarang ini saya banyak menghabiskan masa di rumah kerana jika berada di luar, ia akan membur.ukkan keadaan saya.

asheed2

Penyanyi ini tetap positif dan bersemangat tinggi untuk melaw.an peny4kitnya itu.

“Jadi saya hanya akan keluar jika ada urusan kerja yang perlu dilakukan,” jelasnya.

Sementara itu, Asheed memberitahu keadaan kesihatannya itu membuatkan dia pada awalnya berasa teragak-agak untuk menyertai GV9 kerana bimb4ng akan menyus4hkan ramai pihak.

“Apabila dapat tawaran GV9, banyak kali saya fikir kerana t4kut menyus4hkan ramai pihak.

“Disebabkan itu, saya bertanya terlebih dahulu kepada pengurus dan memberitahu keadaan saya. Alhamdulillah memang sudah tertulis rezeki saya untuk menyertai GV musim ini,” ujarnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Sumber