[ TERKINI ] D4kwaan pel4jar mniingg4l gara-gara vaksln – PDRM buat sias4tan

Polis telah membuka dua kertas siasa tan berhubung dak waan dua pelajar sebuah sekolah di negeri ini yang dikatakan menin ggal dunia disebabkan sun tikan Vaks in Covld-19.

Dkwaan tersebut tular di media sosial menerusi video berdurasi satu minit 38 saat yang dirakam dalam sebuah majlis dipercayai diadakan sebagai tanda tidak menyokong langkah kerajaan mengenakan pengambilan vaksln kepada pel4jar sekolah.

Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid berkata, siasa tan dijalankan mengikut Sek5yen 504 Kanvn Kes3ksaan iaitu seng4ja mengalbkan dengan niat membangkltkan pec4h keam4nan.

Katanya, sias atan turut dijalankan mengikut Sek5yen 505(b) Kanvn Kesek saan kerana mendatangkan khlanat awam bagi menyebabkan ketakvtan pada orang awam.

Tangkap layar rakaman video tular sebuah majlis tanda tidak menyokong langkah kerajaan mengenakan pengambilan vaksln kepada pel4jar sekolah.

“Kita telah menerima dua lap0ran polis hari ini masing-masing daripada pegawai pendidikan (kesihatan) daerah Ipoh dan Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tasek Damai.

“Laporan dibuat kedua-dua pihak itu adalah berkaitan ketidakpu4san hatl mengenai dkwaan kematlan dua pelajar sekolah berkenaan adalah disebabkan suntlkan vaksln Covld-19,” katanya dalam kenyataannya hari ini.

Menurut beliau, berdasarkan sias4tan, kematlan dua pelajar tersebut tidak mempunyai kaitan dengan vaksln Covld-19 kerana kedua-duanya belum pun menerima suntlkan berkenaan.

Katanya, pelajar perempuan tingkatan lima yang meniiinggal dunia pada 18 Ogos lalu di Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) disebabkan masalah kesihatan iaitu kenclng manis dan positlf Covld-19.

Jelasnya, kematlan pelaj4r lelaki tingkatan lima itu pada 17 September lalu di hospital sama pula kerana penyaklt jantung berlvbang.- Sumber : K! ONLINE

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Jangan Lupa juga untuk follow kami di Fb DUNIA MEDIA!

PERHATIAN : KEPADA PEMBACA SEMUA JANGAN TINGGALKAN KOMEN HIN44N ATAUPUN CAC14N.

Pihak DUNIA MEDIA tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak DUNIA MEDIA juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Terima kasih.

Be the first to comment on "[ TERKINI ] D4kwaan pel4jar mniingg4l gara-gara vaksln – PDRM buat sias4tan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*