BaIing Telefon Nurulain Hingga Pec4h, PA Anak LeIaki Pngasas Dnars Pula Did4kwa

BaIing Telefon Nurulain Hingga Pec4h, PA Anak LeIaki Pngasas Dnars Pula Did4kwa

Pembantu peribadi seorang ahli perniagaan did4kwa di Mhkamah Majlstret Kuala Lumpur, hari ini atas pertudvhan melakukan khi4nat dengan memb4ling telefon bimbit jenis ‘Iphone 11 pro max’ warna hitam ke lantai sehingga pec4h, milik isteri kepada bapa tiri ahli perniagaan itu.

Mohamad Alif Fahmi Haron, 27, mengaku tidak bersaIah selepas pertudvhan terhadapnya dibacakan di hadapan Majlstret Wong Chai Sia.

Mohamad Alif Fahmi adalah pembantu peribadi kepada Mohamed Aqbar Hakim Jasman, 20, iaitu anak lelaki kepada pengasas kosmetik Dnars Skincare.

Tertvduh did4kwa melakukan kesIahan itu ke atas telefon milik Nurulain Syahirah Mat Hasmuni, 27, yang juga isteri kepada ayah tiri majikannya menyebabkan kervgian RM6,800 di ‘valet parking’ sebuah pusat beli-belah di Bukit Bintang pada 4.15 petang, 23 Jun lalu.

Pertudvhan dilakukan mengikut Sksyen 427 K4nun Ks3ksaan yang memperuntukkan hkum4n pnj4ra maksimum dua tahun atau dengan dend4 atau kedua-duanya jika s4bit kesIahan.

Terdahulu, Timbalan Pend4kwa Raya Wan Ahmad Hakimi Wan Ahmad Jaafar menawarkan jaminan RM8,000 dengan seorang penjamin.

Bagaimanapun, tertvduh yang diwakili pegu4m Muhammad Nor Izzat Nordin memohon jaminan rendah kerana jaminan tinggi akan membeb4nkan anak guamnya selain tertvduh sudah direm4n sehari.

Mhkamah membenarkan tertvduh diikat jamin RM3,500 dengan seorang penjamin dan menetapkan 7 Ogos untuk sebutan k3s.

Anak lelaki pengasas Dnars turut did4kwa

Pada hari ini, anak lelaki pengasas kosmetik Dnars Skincare juga did4kwa di Mhkamah Majlstret Kuala Lumpur, atas pertudvhan mengugvt bapa tirinya melalui WhatsApp.

Mohamed Aqbar Hakim Jasman, 20, mengaku tidak bersaIah selepas pertudvhan terhadapnya dibacakan di hadapan Majlstret S Mageswary.

Difahamkan, tertvduh did4kwa men4kutkan secara jen-ayah terhadap Ahmad Shah Rizal Ibrahim, 43, dengan ugvtan hendak menyebabkan kem4tian.

Ugvtan iaitu dengan menghantar pesanan ringkas melalui aplikasi WhatsApp dibaca: ” Papa ingat deh kalau adik ore m4ti, ore g panc#ng belako”.

Dia ditvduh melakukan kesIahan itu di pusat beli-belah di Jalan Bukit Bintang Kuala Lumpur pada 8.45 malam, 15 Jun lalu.

KesIahan mengikut Sksyen 506 K4nun Kesksaan yang memperuntukkan hkuman pnj4ra maksimum tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya, jika s4bit kesIahan.

Timbalan Pend4kwa Raya Muhammad Aiman Azahan tidak menawarkan jaminan kerana kesIahan itu tidak boleh dijamin.

Anak guam saya merupakan peng4rah tiga buah syarikat

Walaubagaimanapun tertvduh yang diwakili peguam Muhammad Nor Izzat Nordin memohon jaminan dibenarkan antara RM2,000 hingga RM3,000 untuk memastikan kehadiran anak guamnya ke mhkamah dan tiada rislko untuk tertvduh mel4rikan diri.

” Anak guam saya merupakan pengarah bagi tiga buah syarikat dan urusan perniagaan ini adalah bersama pengadu yang merupakan bapa tirinya,” lapor Harian Metro.

Sumber : HMetro

BACA SELANJUTNYA :-

Siapa Aen Syahera. Selain Menjadi Jutawan di Usia Muda, Ini Biodata Beliau Yang Ramai Tak Tahu

Mungkin ramai yang tidak kenal dengan gadis bernama Aen Syahera ini.

Gadis cantik ini adalah usahawan kosmetik yang berasal dari negeri Cik Siti Wan Kembang. Dilahirkan di Rantau Panjang, Kelantan, beliau telah mencapai status usahawan berjaya dan menjadi jutawan di usia yang sangat muda.

Berbekalkan wajah yang cantik menawan, Aen Syahera yang kini berumur 27 tahun merupakan pengasas kosmetik jenama Syahera Beauty. Antara produk keluaran syarikatnya adalah Luxury Gold, NAS Syahera Beauty, Mixfruit Luxury, Curve Exclusive (produk detox), Whiterich dan Syahera Scarf.

Biodata Aen Syahera

Nama Penuh: Nurulain Syahirah Binti Mat Hasmuni
Asal: Rantau Panjang, Kelantan
Tarikh Lahir: 9 Disember 1993
Umur: 27 Tahun (2020)

Pendidikan: Diploma Pengurusan Hotel, Universiti Teknologi MARA (UiTM)
Warganegara: Malaysia
Bangsa: Melayu
Agama: Islam
Status: Menerusi semakan, tidak dijumpai status sebenar Aen samada masih bujang atau sudah berkahwin.

Kerjaya: Usahawan Kosmetik dan Pengasas Syahera Beauty

Produk: Luxury Gold (khusus untuk wanita), NAS Syahera Beauty (kegunaan lelaki dan wanita), Mixfruit Luxury, Curve Exclusive (produk detox), Cream Whiterich, Syahera Scarf

Kejayaan: Pernah dinobatkan sebagai Ikon Festival Wanita Muda 2016 yang telah disampaikan oleh Perdana Menteri Malaysia, Dato’ Seri Najib Razak Tun Abdul Razak di PWTC

Instagram: @aensyahera

Fakta Menarik

Mula terjun ke bidang perniagaan dengan menjadi ejen dropship, seterusnya stokis dan akhirnya menjadi founder Syahera Beauty.

Mengasaskan produk kosmetik sendiri pada usia 24 tahun. Mula dikenali ramai apabila muncul dalam video viral bersama Youtuber popular, Syahmi Syazli.

Pernah digelar ‘Gadis Kampung’ suatu ketika dahulu dan sehinggalah produk kosmetiknya menjadi laris serta mendapat liputan di radio THR Gegar dan Majalah Mingguan Wanita.

Kejayaan yang dikecapinya kini bukan bermakna beliau tidak pernah menemui kegag4lan.

Antara kata-kata nasihat daripada beliau: “Waktu kita susah takde sorang pun yang datang tolong dan tak akan ada orang yang akan ubah nasib kita kalau bukan diri sendiri.

Buat sesuatu kerja dengan niat ingin bantu family, ubah nasib keluarga untuk lebih senang.”

Antara pengalaman j4tuh bangun perniagaan yang tidak boleh dilupai adalah sewaktu COD produk dengan menaiki motosikal di tengah panas sehingga dis4man polis kerana tiada lesen memandu.

Dan sewaktu menaiki motorsikal menghantar produk tersebut, tiba-tiba turun hujan dan basah segala jenis produk yang dibawa.

Sumber : Limauais

Be the first to comment on "BaIing Telefon Nurulain Hingga Pec4h, PA Anak LeIaki Pngasas Dnars Pula Did4kwa"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*