Kanak-Kanak 3 Tahun M4Tl KebuIuran Ditinggal Ibu Keluar ‘Dating’ Lebih Seminggu

Seorang kanak-kanak Jepun berusia tiga tahun ditemui men!nggal dunia ak!bat m4ti kebuIuran  Dia ditinggal seorang diri di sebuah apartment selama 8 hari.

Tertud0h, Saki Kakehashi, yang berasal daripada Tokyo menyangkakan anaknya akan berada dalam keadaan baik-baik sahaja. Namun sebaik pulang daripada bercuti, anaknya sudah tidak berny4wa.

Tinggal anak, lawat kekasih.

Menerusi lap0ran Japan Times, Kakehashi men!nggalkan anaknya seorang diri di rumah mereka di Ota Ward untuk menziarahi kekasihnya di Kagoshima. Perjalanan ke Kagoshima mengambil masa selama dua jam menaiki pesawat.

Asahi.com melap0rkan, kanak-kanak itu terper@ngkap selama lapan hari didkwa kerana si ibu menggunakan sofa untuk menutup laluan keluar.

Menurut p0lis, kanak-kanak itu ditemui terb@ring di atas sebuah tilam di tingkat pertama apartment. Di sekelilingnya terdapat terdapat banyak plastik makanan, botol air dan samp4h sarap lain.

Berdasarkan sias@tan, pihak p0lis percaya anaknya, Noa selama ini sering diabaikan dan menjadi m4ngsa pend3raan. Rakan berkata, tertud0h sering meninggaIkan rumah selama beberapa hari atau pulang lewat malam. Dia akan meninggaIkan anak perempuannya itu seorang diri.

Diabaikan, seperti did3ra.

Hasil daripada bedah si@sat, Noa dilaporkan m4ti ak!bat,kebul0ran dan dehidr@t. Menurut sumber lagi, m4ngsa mengaIami thymic atr0phy yang kebiasaannya berIaku kepada kanak-kanak yang did3ra atau diabaikan.

Malah, per0tnya juga hampir kosong. Selain itu, kulit di bahagian pungg0ngnya juga kemerahan akib4t terlalu lama tidak menukar lampin.

Tertud0h mengakui anaknya jat0h s4kit beberapa hari sebelum kem4tiannya namun dia tidak mempunyai wang untuk mendapatkan rawatan di h0spital.

Mendapat tahu anak sudah tidak berny4wa sebaik pulang daripada bercuti pada 13 Jun, dia menelefon talian kec3masan memaklumkan trag3di itu.

Kakehashi hanya tinggal berdua bersama anak selepas berpisah dengan suami pada tahun 2017. Anaknya juga sudah lebih setahun tidak dihantar ke pusat asuhan kanak-kanak.

Sumber : Japan Times , Asahi.com

Via Ohbulan

Be the first to comment on "Kanak-Kanak 3 Tahun M4Tl KebuIuran Ditinggal Ibu Keluar ‘Dating’ Lebih Seminggu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*