Status PKPP bakal diumum Perd4na Mnteri Dalam Masa Terdekat– Sinar

MALAYSIA: Dalam perkembangan terkini status Perintah Kawalan Pergerakan, satu pengumuman akan dibuat oleh Perdna mnteri Tan Sri Muhyiddin Yassin pada minggu ini.

PKPP (Pemvlihan) sebelum ini dijangkakan tamat pada 31 ogos ini. Namun melihat kepada keadaan semasa dan situasi semasa Malaysia ia berkemungkinan disambung dan tidak.

“Sepatutnya PKPP dijadualkan untuk tamat pada 31 ogos ini, sama ada PKPP ini bakal disambung atau tidak, Perdna Mnteri akan umumkan”- Ismail Sabri

Untuk pengetahuan juga, Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengesy0rkan agar PKPP diteruskan sehingga jangkltan c0v-19 benar-benar terkwal di Malaysia.

Menurut Menteri Kesihatan Malaysia, Datuk Sri Dr Adham Baba memaklumkan cadangan itu sudah dikemukakan kepada Perdna mnteri dan Majlis Keselamatan Negara (MKN).

Malaysia sehingga ke hari ini masih lagi mencatatkan k3s aktif dengan klvster terbanyak di Kedah.

Jika diikutkan nasihat Kementerian Kesihatan Malaysia, maka PKPP sepatutnya bakal dilanjutkan oleh Malaysia pada satu tarikh yang bakal diumumkan.

Sama-sama kita nantikan pengumuman rasmi daripada YAB Perdna Mnteri nanti.

Kepada rkyat Malaysia semoga anda semua kekal mematuhi prosedur dan nasihat Kementerian Kesihatan Malaysia agar kita bersama-sama membantu negara menuju sifar k3s c0v-19 menjelang 2021.

Sumber:rentasasia

Be the first to comment on "Status PKPP bakal diumum Perd4na Mnteri Dalam Masa Terdekat– Sinar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*