‘Nak Yang Mur4h Rvgi Menanti’

ROMPIN – Wa$pada jika membeli barang kemas secara atas talian kerana seorang petani di sini kervgian RM8,100 akibat ditipv ketika kej4dian semalam.

Mangs4 yang merupakan w4nita berusia 35 tahun tert4rik selepas melihat iklan jualan prom0si barang kemas di laman sosi4l Facebook pada 10 Disember lalu.

Ketua Jabatan Si4satan Jena4yah KomersiaI negeri, Superintendan Mohd. Wazir Mohd. Yusof berkata, su$pek menyi4rkan iklan palsv menggvnakan nama sebuah kedai emas yang benar wujvd.

Ujar beliau lagi, mang$a kemudian dihubungi wanita meny4mar pekerja kedai emas tersebut melalui aplik4si WhatsApp dan dit4warkan gelang emas jenis Coco seber4t 21 gram pada harga RM4,600.

“Mang$a bersetvju membeli gelang tersebut dan diminta membuat bay4ran ke dalam akaun seorang lelaki,” ujar Mohd. Wazir melalui keny4taan hari ini.

Tambah beliau, su$pek bagaimanapun memint4 mang$a menambah jumlah bay4ran sebanyak RM2,000 lagi kerana ber4t gelang tersebut adalah 31 gram.

“Bay4ran tambahan itu dimasvkkan ke dalam akaun bank milik dua individu melalui tiga trans4ksi pada 11 Disember.

“Keesokannya, mangs4 sekali lagi dimlnta memb4yar tamb4han RM1,500 dengan al4san ber4t gelang tersebut adalah 38 gram dan empat trans4ksi dilakvkan,” katanya.

Mohd. Wazir menambah, mangs4 menghubvngi kedai emas tersebut dan bercakap dengan seorang pekerja untuk membuat sem4kan pembay4ran.

Ujarnya, pekerja kedai emas tersebut memberitahu tidak mengetahui nombor-nombor akaun yang telah digunakan mang$a untuk melakvkan pembay4ran.

“Mangs4 menyed4ri telah tertipv dan tampiI membuat lap0ran di Balai Polis Kuala Rompin (semalam). Ke$ disi4sat mengikut Seksyen 420 Kanvn Kesek$aan,” katanya.

Sumber: kosmo

Be the first to comment on "‘Nak Yang Mur4h Rvgi Menanti’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*