Ustaz Meng4ku Tldak BersaIah CabuI Dua Pe$akit Wanita.

MARANG: Pengamal perubatan Islam bergelar ustaz mengaku tldak bersaIah di Mhkamah Majistret di sini hari ini atas tiga pertvduhan mencabuI dua pes4kit wanitanya yang masing-masing berusia 25 dan 31 tahun.

Tertvduh, Rulam Akbal Abd. Manan, 52, dari Kuala Ber4ng, Hulu Terengganu membuat pengakvan itu selepas pertvduhan dibacakan di hadapan Mjistret Engku Nurul Ain Engku Muda.

Mengikut pertvduhan pertama, bapa kepada lapan anak itu didkwa menggunakan keker4san jnayah terhadap mngsa yang berusia 31 tahun dengan niat untuk mencabuI keh0rmatan wanita tersebut di sebuah rumah di Kampung Tapah, Kuala Ber4ng.

KesaIahan itu didkwa dilakukan pada 22 November lalu, kira-kira jam 8.30 malam.

Bagi pertvduhan kedua, tertvduh didkwa mengulangi perbuatan sama terhadap mngsa di sebuah rumah di Kampung Pasir Putih di Tep0h, Kuala Terengganu pada 24 November 2020, kira-kira jam 2.30 petang.

Pertvduhan ketiga pula, Rulam Akbal didkwa mencabuI pes4kit wanita lain yang berusia 25 tahun di sebuah rumah di Kampung G4ung, Kuala Ber4ng pada 9 September 2018, jam 2 petang.

Tertvduh didkwa mengikut Sksyen 354 Kanun Kesksaan yang boleh dipenj4ra sehingga 10 tahun atau dend4 atau seb4tan atau mana-mana dua daripada hukvman itu jika sablt kesaIahan.

Pendkwaan dikendalikan Timbalan Pendkwa Raya, M. Lishantini.

Mamhkamah membenarkan tertvduh dilkat jamin sebanyak RM12,000 untuk kesemua pertvduhan dan ke$ akan disebut semula pada 22 Februari 2021.

Sumber: UTUSAN ONLINE

Be the first to comment on "Ustaz Meng4ku Tldak BersaIah CabuI Dua Pe$akit Wanita."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*